fallback

Volkswagen и Toyota не приеха споразумението за борба с климатичните промени

Шест големи производителя подписаха документа за бърз преход към електрификация

Само 6 от най-големите автомобилни производители се подписаха под споразумението да борба с климатичните промени COP26, прието на конференцията в Глазгоу. С него те се присъединяват към групата държави, компании и градове, поели ангажимент за постепенно премахване на превозните средства на изкопаеми горива до 2040 година като част от усилията за намаляване на въглеродните емисии и ограничаване на глобалното затопляне.

Споразумението беше подкрепено от Volvo, Ford, GM, Mercedes, Jaguar Land Rover и китайският BYD, но двата най-големи производителя в света – Volkswagen и Toyota, се въздържаха. Същото направиха основните автомобилни пазари в света - Китай, САЩ и Германия, чиито представители подчертаха, че преминаването към нулеви емисии е сериозно предизвикателство.

Новият концерн Stellantis, както и компаниите Honda, Nissan, BMW и Hyundai също не подкрепиха декларацията, приета в Глазгоу. Тя предвижда ангажиране с „бързо ускоряване“ на прехода към превозни средства с ниски въглеродни емисии.

Документът беше подкрепен от Ford и General Motors, от втората по население страна в света – Индия, както и от големи корпоративни купувачи на превозни средства, включително и компанията Leaseplan, която наема 1,7 млн коли в 30 държави. Производители като Volvo Mercedes-Benz, BYD и Jaguar Land Rover също трябваше да подпишат ангажимента.

Volvo вече се ангажира да премине изцяло на електричество до 2030 година, докато Jaguar ще предлага само модели на ток от 2025 година. Ford се готви още в края на десетилетието нейният автопарк да бъде изцяло от електрически превозни средства, докато Mercedes ще бъде готов за промяната, но само на пазарите, които го позволява

Автомобилите, камионите, корабите, автобусите и самолетите са виновни за около 1/4 от глобалните вредни емисии, сочат данните на Международната агенция по енергетика. Въпреки това, най-големите пазари в света не са готови да се присъединят към споразумението, което повдига въпроси относно неговата ефективност. Говорител на Министерството на околната среда в Германия заяви, че правителството на страната няма да подпише, тъй като не е постигнало вътрешен консенсус по въпроса.

Източници от автомобилната индустрия са категорични, че някои производители са предпазливи към споразумението, тъй като то ги ангажира със скъпа промяна в технологиите, но им липсва подобен ангажимент от страна на правителствата, за да гарантират, че необходимата инфраструктура за поддръжка на електрически превозни средства ще бъде изградена.

fallback
  • #16
    про рацер ( преди 2 години )
    Радвам се, че има и други трезвомислещи производители освен Тойота. Докато не се развият технологии като термоядрения синтез и пълното рециклиране на батериите, електричките си остават балон за еко наивници сред масите и инструмент за бързо забогатяване на шепа бизнесмени и политици. Не ме разбирайте погрешно, пробвал съм доста от тях, имат много плюсове, но който си мисли, че с такива коли ще се спаси света е доста ***.
  • #15
    Kolio ( преди 2 години )
    То пазара ще ги изхвърли като не искат.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    бензинджията, затова ли толкова псувате елън мъск и тесла???? щото му завиждате и сте страшно комплексирани ли? брех, защо сами си признавате?
  • #13
    BENZIN ( преди 2 години )
    TSLA, а твоето поведение в психологията се нарича фрустрация и колкото да фрустрираш, положението е такова и трябва да го приемеш, та ако ще да си стъпиш на пилешкия врат. Така че вземи си електрическия приятел и си го наври там, където най-обичаш. Относно бензиноколонките, от там пистолета се взима от изправено положение, за разлика от зарядните станции, където ходите да се оправяте до като зареждате. А АЕЦ е чист, колкото и свински крак.
  • #12
    TSLA ( преди 2 години )
    Няма нужда от перки и паркове. Gridserve станцията в Braintree ти показва нагледно как се зареждат 30 коли с до 350 киловата всяка, 100% чист ток, соларни навеси + 6 МВт батерия. Ето защо Тесла в момента струва трилион. Това е енергийна компания, която продава коли, за да си продава тока и батериите Tesla Powerpack. Скоро Chevron, Exxon, Shell и BP ще са като бледи ученички пред умния батко Мъск. Така както са в момента всички останали автомобилни марки - всички вкупом струват по-малко от Тесла.
  • #11
    TSLA ( преди 2 години )
    Батерия в телефон и е-кола са като магаре и Космос. Консуматив-еднодневка, без буферен капацитет, без BMS, без термоуправление. Бацаш и фръгаш. Автомобилен клас клетка е с живот 20 години, 8 от които с гаранция за 80% капацитет. 100% електрификация е неизбежна по 3 причини: I. Ауспух II. Петрол III. Атомна (АЕЦ), Вятърна (ВяЕЦ), Слънчева (ФЕЦ), Водна (ВЕЦ) и Геотермална -> чиста, вечна енергия -> 0 лв/км, 100% кеф. План за 1.5 градуса до 2050-та? Хах, това ще стане до 10 години. Какъв план е тва
  • #10
    К. К. ( преди 2 години )
    Как да приемеш да се бориш с това, дето го няма. С Нероден Петко... СО2 НЕ Е ЗАМЪРСИТЕЛ, други са замърсителите. А "климатичните промени" съществуват от памтивека, откак има "климат", той все е "променлив"...Голямата измама е, че вместо борба със замърсителите - азотни и серни оксиди и сажди(тв.частици), жертва става безобидният СО2!!!
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    "Долния", не ги мисли ти Тойота, ами кажи какво ще правим скрапа на Илонката когато масово почнат да му се скапват батериите на 10-тата година живот. Апропо, в Китай един Приус има по-ниски СО2 емисии от Тесла Модел 3. Възобновяемите източници могат да изместят ТЕЦ-овете само във тийн-фантазиите на Грета Тунберг.
  • #8
    BENZIN ( преди 2 години )
    Не се грижете, дали ще фалират производители оценени за десетки милиарди и оправящи се през всички ситуации от сто години на сам. Гледайте вас да се оправите, не ги мислете милиардерите, че те със сигурност не ви мислят вас. Българина има невероятната способност да оплюва всички, които са в пъти, по-успяли от него, а същевременно да е на дъното на всяка положителна класация, а да е на върха на всяка отрицателна.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз ще продължа да си карам астматичката още 10 години, може и да съм еко ако аз реща - имам електрическо колело което между другото е по-добро от електромобил за града, освен това имам и крака и мога да ходя за разлика от средностатистически кравар яхнал 2-тонен танк.
fallback
Последни