fallback

Електромобилите на BMW ще зареждат ток от оборски тор

Баварците търсят нови начини за намаляване на парниковите газове

Подразделението на BMW в Северна Америка ще използва тор от кравеферма за генериране на зелено електричество. Това разкри компанията при представяне на новия си партньор – фермата Bar 20 от калифорнийското градче Керман.

На територията на фермата има биореактор от ново поколение, способен да улавя излъчения от оборския тор метан и да го превръща в чиста енергия без изгаряне. Конструкцията на биореактора, в случая анаеробна (без подаване на кислород), е дело на компанията California Bioenergy.

Принципът на действие е прост и се основава на процеса на метанова ферментация, която в опростена форма изглежда така – първо, биомасата, постъпваща в реактора под въздействието на бактерии,се превръща в метан, вода и въглероден диоксид, а след това биогазът се филтрира и се прехвърля към горивните клетки, където чистият водород се извлича от него чрез парно преобразуване.

Това обаче не означава, че този метод е напълно безвреден за околната среда, тъй като при този процес се произвежда малко количество парникови газове (той е много по-малко, отколкото при изгаряне на въглеводороди). Въпреки това, в BMW смятат, че като улавят метана и го превръщат в чисто електричество, компанията ще компенсира напълно въглеродния си отпечатък.

Освен това, заводът за млечни продукти Bar 20 произвежда два пъти повече електроенергия от конвенционалните генератори за същия обем газ. А материалът, усвоен в биореактора, може да се използва допълнително като тор. Изчислено е, че намаляването на емисиите на метан, съчетано с производството на зелено електричество, води до намаляване на емисиите на въглероден диоксид, еквивалентно на зареждане на повече от 17 000 електрически превозни средства на година.

Проектът е насочен основно към намаляване на зависимостта от изкопаеми горива, но също така ще допринесе за подобряване на качеството на въздуха в Северна и Централна Калифорния, казват още от BMW.

Снимка: BMW

fallback
  • #7
    3-фазния ( преди 3 години )
    А престоят на оборската тор се случва в място, наречено лaйнapник ;) Някога в Пловдив имаше дървени сайванти по ъглите на улиците, където се събираше торта от конете и като караш бясно колело и не вземеш завоя баам вътре! Еко та дрънка! Сега коне по улиците няма. И колите с гърнета ще ги последват.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    най после един селянин да ни обясни защо оборската тор трябва да престои и след това да се използва за наторяване а в много места по света се ползва за отопление на домакинства в отдалечени от цивилизацията общности
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    нов смисъл за "бавен смърдящ варел"
  • #4
    хаха ( преди 3 години )
    тоя тоя тор преди да излезе що газове са излезнали къде са зелените
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    шминтири, това не е ли по твоята част? ама явно по химия гониш минус безкрайност
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Преди години, когато нямаше толкова зелени талибани, оборската тор се изполваше за наторяване на ниви с цел обогатяване на почвата :-) сега за био гориво. Еми розово ЕКО бъдеще, химия в храната, но пък кравите които отделят яко метан, ще с****т 24/24 че да си захрнаваме еко чистите кошници.. Това ако не е пародия..
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Освен, че ще разчитат на попърдяване нещо не ми стана ясно как точно метана става на електричество, че па и чисто такова...? ПАРНО преобразуване предполага топлина, тоест енергия... малко нещо нищо не разбрах освен, че щели да газят в л***та, което не е ново с тоя дизайн на "чистите" баварки
fallback
Последни