IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още една жертва на SUV: Citroen се отказва от C4 SpaceTourer

Сегашното поколение на компактния ван ще бъде и последното

Възникналият през 80-те години сегмент MPV (компактни ванове) се считаше за много перспективен, но днес отмира заради огромния интерес към SUV-моделите. Това вече извади от пазара някои много популярни автомобили от този клас, а сега към тях ще се присъедини още един - Citroen C4 SpaceTourer.


Citroen C4 SpaceTourer


В интервю за британското издание Autocar главният изпълнителен директор на Citroen – Винсент Коби, призна, че C4 SpaceTourer е един от „последните мохикани“, които предстои да бъдат заменени от кросоувъри. На пазара ще останат единствено по-големите MPV, които са производни на търговски модели. В гамата на Citroen такъв е 7-местното Berlingo в дългата си база, което предлага по-голямо вътрешно пространство.

Що се касае до C4 SpaceTourer, неговият жизнен цикъл вече е към края си. Настоящето трето поколение на компактния MPV дебютира през 2013 година, като беше изградено на модулната платформа EMP2, като първоначално беше наречен C4 Picasso и се предлагаше с къса 5-местна каросерия или дълга 7-местна, която получи добавка Grand към името си.


Citroen C4 SpaceTourer


През 2018 година C4 Picasso беше преименуван на C4 SpaceTourer, а през 2020 година 5-местната версия на модела беше пенсионирана, като на пазара остана единствено 7-местният Grand C4 SpaceTourer.

Според агенция JATO Dynamics, през първите три тримесечия на тази година компактният ван Citroen е продаден в Европа в тираж от 12 784 бройки, което е с 36% по-малко в сравнение с януари-септември 2020 година. За сравнение, през 2016 година резултатът на C4 SpaceTourer надхвърля 100 хиляди бройки.


Citroen C4 SpaceTourer


Конкурентите на модела също записват отстъпление. Продажбите на VW Touran в Европа от януари до септември тази година възлизат на 25 686 бройки (-23%), а на Renault Scenic - 16 161 единици (-38%). При премиум-производителите Mercedes-Benz продаде 19 842 бройки (-40%) от своята B-Class, докато резултатът на BMW 2-Series Active Tourer е 13 576 единици (-40%).

Все още не се знае точно колко дълго C4 SpaceTourer ще издържи на конвейера, но се очаква, че производството му ще бъде спряно най-късно през 2023 година, когато корпорацията Stellantis ще бъде готова с новата си компактна платформа за електрически превозни средства.

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 9 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Правилно. На хората с ванове жените не им пускаха.
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 ( преди 2 години )
    много опростяваш нещата. По твойта логика, най-доброто е Дачия и Кашкай? Хайде сега, то какво ли произвежда Ферари тогава? Въпрос на гледна точка е клишето с чашата 1/2. За тоалетната си има обяснение, но не му е мястото тук.
  • #2
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То хубаво е най-добрия автомобил, но май само за тебе, щом като никой не го купува, няма смисъл да се набутват от Ситроен и да го произвеждат. Най-доброто е това, което е най-търсено, е поне в повечето случаи. За някой вътрешна тоалетна е удобство, за други гивезилък. Всичко е въпрос на гледна точка.
  • #1
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Жалко - най-добрия семеен автомобил - много пространство, гъвкаво разпределение на седалките, мека френска возия, огромно предно стъкло, добър дизел.