През 2018 г. главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск спомена в своя Twitter за разработването на миниатюрно и много евтино електрическо превозно средство. И въпреки че скоро не е имало нова информация за този обещаващ модел, изданието theclunkerjunker сподели неофициално изображение на автомобила, който много фенове биха искали да видят.
Туитовете на Мъск, лишени от конкретност, породиха много интерпретации на предоставената от него информация. В мрежата започнаха да се появяват фенски произведения, посветени на бъдещите евтини електрически автомобили на марката. Въобще, еуфорията беше и е голяма. Всичко това е породено от факта, че автомобилът, който небрежно беше споменат от Мъск през 2018 г., е все по-нужен на компанията, за да може да отговори на успеха на най-продаваната електрическа кола в света - Wuling Hongguang Mini EV, цените на която започват от 3800 евро.
Ще припомним, че китайският клон на Tesla Giga Shanghai сега активно разработва бюджетен хечбек, който интернет-потребителите наричат Model 2. Логично е именно изследователския център в Шанхай да разработи и малкия много евтин градски електрически автомобил, който ще е достоен конкурент на местните бестселъри.
Не е изключено обаче старият туит на шефа на Tesla вече да не е актуален. Факт е, че той е писан две години преди Мъск да обяви началото на разработката на гореспоменатия хечбек към който, очевидно, са хвърлени основните сили на шанхайското подразделение. Въпреки това, ултрапопулярният сегмент, който включва Wuling Mini EV и най-новия Chery QQ, очевидно е в състояние да привлече американския производител, който се стреми активно да разшири присъствието си в Поднебесната държава. А това ще се случи само с кола с цена под 5000 евро.
А е и твърде вероятно с този модел, който бе следвало да е с цена до 5000 евро (10 000 лв.), Мъск да се опита да промени автомобилния пазар и в САЩ, и в Европа, което, предвид настъпващата масова електрификация, неминуемо ще се случи, стига Tesla да предложи толкова евтин модел.