fallback

Toyota представи най-малкия си кросоувър

Aygo X ще се прави в Чехия и излиза на пазара само с един двигател

Докато повечето конкуренти постепенно се оттеглят от нискодоходния А-сегмент, Toyota засилва офанзивата си в него. Японската компания представи официално новия си модел Aygo X (произнася се "Айго Крос"), който занапред ще се произвежда във фабриката в Колин, Чехия. Макар и с компактните размери на досегашното Aygo, X e доста по-висок и създателите му го смятат за най-малкия кросоувър в гамата си.

        Това е кола, създадена в Европа и за Европа, подчерта на премиерата Андреа Карлучи, вицепрезидентът на Toyota за Стария континент. Амбициите на компанията са да продава около 120 000 - 125 000 бройки от Aygo X годишно, добави той. "За нас А-сегментът е изключително важен, защото не само привлича нови клиенти за марката, но и изпълнява нашата мисия да предлагаме точното мобилно решение за нуждите на всеки", заяви Карлучи.

Новият модел е на по-компактната версия на новата модулна платфоорма TNGA - на практика същата архитектура като при Yaris, който също ще се прави занапред в Чехия.            

Дизайнът е дело на новия стилистичен център на Toyota в Ница, Франция. Освен толкова търсените пропорции на кросоувър, той предлага и двуцветно боядисване с възможност за допълнителна индивидуализация.

Това включва и разработването на няколко нови цвята, които ще се използват само за този автомобил - като показания тук Cardamom и яркочервения Chilli, при който в боята се впръскат сини метални частици.

Въпреки компактните си размери, Aygo X ще се предлага с доста големи джанти, достигащи до 18 цола. С такъв размер е обуто стартовото лимитирано издание в свят Cardamom с допълнителни оранжеви елементи.                  Въпреки уверенията, че си остава автомобил от А сегмента, Aygo X всъщност е пораснал с 23.5 см спрямо досегашния модел и вече е 3.70 метра дълъг, при 1.74 метра ширина. Предният надвес обаче е доста по-къс - с над 7 см. Автомобилът има един от най-малките радиуси на завой изобщо - едва 4.70 метра.

Заради по-големите габарити и вътрешното пространство вече е повече, с допълнителни 4.5 см място за раменете на пътниците отпред. Багажникът също е пораснал с над 60 литра, и вече достига 231 литра - показател, по-характерен за В-сегмента. По-високите версии на Х ще бъдат оборудвани и със специално разработена за автомобила аудиосистема от JBL, с четири говорителя, 300-ватов усилвател и голям субуфер.            Информационната система разполага с 9-инчов дисплей с Toyota Smart Connect. Базираната в облака навигация предлага информация в реално време за пътните условия и трафика. Японците обещават с течение на времето да предложат и други услуги, достъпни за дистанционно инсталиране. Системите за безопасност включват камера, милиметров радар, система за аварийно спиране, за засичане на пешеходци и велосипедисти, интелигетен адаптивен круиз контрол, активен асистент за следване на лентата.

Инженерите са положили и много усилия да понижат теглото, за да намалят разхода. Aygo X има най-лекия корпус въобще в масовия сегмент. Общото тегло на автомобила в основната му версия е 940 килограма.     

     За задвижването отговаря еднолитровият бензинов мотор 1KR-FE, с три цилиндъра и максимална мощност 72 конски сили. Максималният въртящ момент е 93 Нм (при 4400 об/мин). Японците обещават с този двигател колата да харчи 4.7 литра на 100 км в смесен цикъл, и да изпуска едва 107 грама СО2 на километър. Aygo X ще се предлага както с 5-степенна ръчна скоростна кутия, така и с рядката в този сегмент опция за автоматик. Той идва под формата на вариаторна трансмисия без степени (CVT), но сериозно преработена от инженерите така, че да заема по-малко място и да тежи с цели 25 кг по-малко от аналогичната кутия в Yaris.

Максималната скорост на Aygo X е 151 км/ч за версията с автоматик и 158 км/ч за варианта с ръчни скорости. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.319. Ускорението от място до 100 км/ч отнема съответно 15.5 секунди със CVT и 15.6 секунди с ръчни скорости.           Още снимки на най-малкия кросоувър на Toyota вижте в галерията:

 

 

fallback
  • #13
    Петко ( преди 3 години )
    От 0 до 100 - не е длъжна да ги прави, така излизат нещата. То бива бавнотия, ама чак пък толкова?!
  • #12
    snaky ( преди 3 години )
    То даже не е и само при кросовърите. Какъв е смисъла от големите джанти не мога да разбера. Само развалят динамичните характеристики, качват разхода и най-вече развалят комфорта. Големи гуми, ок, ама големи джанти...идиотско е. Следващото поколение на тази кола, ако я има ще е сигурно с 20ки и ускорение до 100 за 20 секунди, ама няма значение, щото все пак виж кви джанти имам :)
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    смешка на четри колела къде един Баварец може и втора ръка а баварец въпреки това.Купи тойота и чакай респект
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Малък кросовър има смисъл ако е 4x4 (awd) и със по здраво и повдигнато окачване спрямо обикновена кола. Да може поне зимата да се кара и да минава спокойно по черени път. Джантите трябва да са 13 или 14 с високи гуми за да вози меко и да не разбива окачването.Иначе е напълно безсмислено. По добре обикновена кола.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Колата изглежда свежа, но аз не мога да разбера, защо на всички "повдигнати" версии на леки коли им слагат големи джанти. Нали идеята е да е малко по-проходима. За какъв х*й ми е на този мъник 18 цола джанта?! Тежка, с нисък борд, пълен антипод на идеята за crossover. Единствения отговор, който се сещам е че всичко е дизайн и маркетинг, пунта мара да отбием номера и да заблудим клиента, че си е купил нещо по-различна от евтина малолитражка.
  • #8
    123 ( преди 3 години )
    гледай сега брои се до 12! А ако си 4-ти клас, плюнчи в пликчето и влизай в час. За града си супер с тоя крос, еваларка.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    ми... земи си две и направи нещо да се успокоиш.
  • #6
    123 ( преди 3 години )
    Виртуалните състезатели се събраха и започнаха да ръсят мозъци. Знаем, че коли под 500 к.с. не ги признавате, но се чудя, какво правите под статия за Айго при условие, че това е най-малкият и маломощен автомобил на Тойота? Или не го знаете този факт или сте тук да избивате комплекси? Както и да е с ментално увредени същества, няма смисъл да се занимавам повече. Та за Айгото да кажа, че страшно много ми харесва. Доста добре се е получило. За града ще е супер, както винаги е било.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Бракмичка. Поне да можеше да ходи по черните пътища ама и за това не става. Някой може ли да ми обясни какво е това нещо "кросоувър" и какъв е смисъла да се правят такива коли за градско каране?
  • #4
    до Оня с каруцата ( преди 3 години )
    Нищо такова не казваме в Бургас, ама ти щом си с каруцата, явно си от Комлука...
fallback
Последни