IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen представи електрическо SUV-купе

Моделът ID.5 идва в две версии и три нива на оборудване

Експанзията на Volkswagen към електрическа мобилност продължава, като германският производител представи най-новия член на гамата ID. Кросоувърът ID.5 идва в две версии - стандартна и GTX, както и в три нива на оборудване и също толкова задвижващи опции. И ако дизайнът на новия модел ви се струва познат, то сте напълно прави.


Volkswagen ID.5


Новият модел от Волфсбург споделя много общи гени с ID.4, като двата модела имат една и съща колесна база и обща дължина. Но ID.5 е със скосен покрив в стила на купе, с което се различава основно от по-традиционно изглеждащия електрически кросоувър, който дебютира на пазара още миналата есен.

И докато новият Volkswagen ID.5 също е конструиран на фирмената архитектура, той не е просто копие на ID.4 с малка разлика в ламарините. За разлика от конвенционалния модел, SUV-купето се предлага само с една единствена батерия, с капацитет 77 kWh, но има три варианта на задвижване, в зависимост от версията -  ID.5 Pro, ID.5 Pro Performance или ID.5 GTX.


Volkswagen ID.5


 Pro и Pro Performance имат електромотори, монтирани на задната ос, като в първия случай максималната мощност е 174 к.с. (128 kW), а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 10,4 секунди. При Pro Performance електромоторът е с мощност от 204 к.с. (150 kW), а спринтът до 100 км/ч става за 8,4 секунди. И двете версии на модела са с максимална скорост от 160 км/ч.

Volkswagen ID.5 GTX е оборудван с два електромотора и задвижване на четирите колела, като сумарната им мощност е близо 300 конски сили (250 kW). Системата позволява ускорение на купе-кросоувъра до 100 км/ч за 6,3 секунди, а максималната му скорост е малко по-висока от тази на другите варианти - 180 км/ч.


Volkswagen ID.5


От Volkswagen заявяват, че пробегът на Pro Performance с едно зареждане е до 520 километра, според цикъла WLTP. При GTX пробегът е една идея по-малък - 480 км. В подпомагане на пробега е подобреният коефициент на съпротивление (0,26) спрямо този на ID.4 (0,28). Скосеният покрив е "изял" малка част от товарното пространство, което при новия модел е 549 литра (1561 при свалени седалки), спрямо 848 (1817) за конвенционалния кросоувър.


Volkswagen ID.5


Не е изненадващо, че салонът на новия ID.5 изглежда точно като този на ID.4, с идентични дигитални информационни табла и мултимедии. Еднакви са и седалките, като при GTX моделите има специална перфорирана брандировка, за да изглеждат по-стилни. От Volkswagen още не са обявили цените на новия модел, като те ще станат ясни с наближаването на пазарната премиера, която се очаква през следващата година.

Повече снимки на Volkswagen ID.5 вижте в галерията:

0 от 500