Сингапур преживява бум на електромобилите и това позволи на Tesla да запише добри продажби на местния пазар през третото тримесечие на годината, независимо от високата цена на нейните автомобили в местния. Само за сведение – в азиатската държава Model 3 струва около 200 000 сингапурски долара, което е еквивалент на 148 000 щатски долара. В Щатите цената на същата кола е 40 000 долара.
През третото тримесечие на година броят на новите автомобили на Tesla в Сингапур се е увеличил повече от 16 пъти – от 30 над 487 бройки, според данни на Сингапурската служба за сухопътен транспорт (LTA). Някои от клиентите са поръчали колите си (Model 3) още преди 5 години, но продажбите в страна стартираха едва тази година.
Благодарение на тях, Tesla e шестият най-популярен производител на автомобили в през септември, като изпреварва по продажбите марките като Nissan, Kia и Audi. Едно от обясненията за този скок е, че в Сингапур има субсидия от 40 000 сингапурски долара за електромобили. Не е за пренебрегване и фактът, че в условия на криза с чиповете и с доставките на оборудване Tesla се справя далеч по-добре от повечето производители.
Резултатите на американския производител сочат и нещо друго. Заради строгите закони на Сингапур относно регистрациите на автомобили (месечно могат да се регистрират определен брой нови превозни средства), фактът, че пазарният дял на Tesla е скочил толкова, означава, че съперници като Mercedes-Benz записват сериозен спад. При германската компания той е с 45% по-нисък през третото тримесечие в сравнение със същия период на миналата година.
Статистиката на регистрираните нови коли показва също, че освен Tesla единствено Hyundai е успял да се справи по-добре от останалите производители и да запише ръст на продажбите за същия период.
Снимка: Tesla