fallback

6 полезни навика, които спасяват живота на шофьора

Тези елементарни правила ще поволят да стигнете там, където сте тръгнали

Много шофьори подценяват възможността за регулиране на на седалката в автомобила си. В резултат на това човекът зад волана е отпуснат, сякаш се намира в хамак. При някои хора това намалява натоварването на гърба, докато други се чувстват така, сякаш се намира в състезателна кола. Всичко това обаче не е нищо повече от една самозаблуда.

При опънат назад гръб главата се накланя напред. Едновременно с това шията и раменете бързо се стягат, а натоварването на опашната кос се увеличава. При състезателните коли няма как да се регулира ъгъла на облегалката, а формата на седалката напомня кош, като гърбът е разположен почти вертикално.

Има и друга опасност – когато водачът трябва да спре рязко. При отпусната назад облегалка тялото на водача няма се плъзга нагоре по седалката. Съответно, това намалява натиска върху педала и за да си възвърна силата за натискане на спирачката, шофьорът трябва да хване волана със сила. Ръцете са напрегнати и воланът вече не служи като средство за управление, а като парапет за подпиране. И няма как да бъде завъртян, за да се избегне сблъсък.

6 прости правила, които спасяват живота на шофьора (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #12
    Пурко ( преди 1 година )
    Много лесно могат да се спасят човешки животи. Въвеждане на задължителен видеорегистратор, законодателни промени записът да е доказателство в съда. Колата на следващият ден със свалени номера. Съд по бърза процедура, без право на обжалване. Снимаш нарушение, изпращаш в КАТ и да видим, като не знае нарушителят откъде го снимат дали ще си позволява нарушенията... :)
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-важното, шофирайте разумно и със скорост съобразена с пътните условия... и очите на четири. Иначе съветите от статията не са лоши, аз лично хвърлям един бърз поглед около колата.
  • #10
    До: ASD ( преди 2 години )
    Няма "превишена скорост". Има несъобразена и неспазена дистанция!
  • #9
    ASD ( преди 2 години )
    Много лесно и бързо може да намалеят катастрофите в България с над 50%. Просто шофьорите с до 3 години стаж трябва да имат ограничение в правото да управляват автомобили с над 90к.с. и автомобили със задно задвижване.Странното е, че всички го знаят но никой не предприема действия за намаляване на жертвите по пътищата. Вместо това виждаме нови идеи за увеличаване размера на глобите, които ще напълнят нечий джоб, без да има реален ефект върху смъртността в страната.
  • #8
    ASD ( преди 2 години )
    Най-важното правило, сте пропуснали!!! Трябва да се спазва дистанция съобразена със скоростта, пътната настилка, наклона и теглото на автомобила!!!. 85% от катастрофите са с участието на млади шофьори с под 2г. стаж. Именно несъобразяването на дистанция е причина за от катастрофите. Неспособността за правилно преценка на дистанцията на младите шофьори е ОСНОВНАТА причината за верижните катастрофи, и по-голямата част от градските катастрофи.
  • #7
    Brudleyp ( преди 2 години )
    Браво, Пешо! Хубаво е да се напомнят някои азбучни истини, че като гледам статистиката на птп-тата, косата ми настръхва.
  • #6
    RD ( преди 2 години )
    Естествено че го прави нарочно, ама пък е забавно тука и мога да се посмея безплатно. Нещо като стенд ъп комеди на площада :)
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Някога не сте ли се замисляли, че Петърчо нарочно прави такива елементарни правописни грешки, че да пишем коментари и реално читателите на сайта да влизат да четат глупави статии и да коментират още по-глупави грешки, тъпотията продава, преди беше "se x sells" вече мисля, че е " dumb sells"
  • #4
    глас от тъдява ( преди 2 години )
    "Като седнете в колана" още първия ред на първия съвет, какво ти е направил правописа, че си го намразил повече от колкото Ботев е мразил агаряните.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    "...натоварването на опашната кос се увеличава..."?!?! Петре , КОС е птица! Дъ Тъ и Бъ в некадърникааааа!
fallback
Последни