fallback

Защо някои шофьори сипват „дизелово“ масло в бензинов двигател?

Подобен подход е от полза за силовия агрегат, но и крие някои опасности

Много хора не знаят за нестандартните начини за използване на определени моторни масла в различните видови двигатели, но има и такива, които не се притесняват правят да го правят. Пример за това е поставяне на масло за дизелов двигател в бензинов, което беше честа практика в миналото, особено при по-старите автомобили. Експерти разкриват ползите и опасностите от тези действия.

Известно е, че двигателните масла за дизелови и бензинови агрегати се различават по своя състав, което е логично. Като цяло, дизеловото гориво се отличава от бензина по повишеното съдържание на сяра.От една страна, тя подобрява смазочните свойства на дизеловото гориво, което е полезно за работата на цялата система. От друга обаче, сярата, изгаряйки в двигателя заедно с дизеловото гориво, се окислява и при контакт с водната пара, която също е един от продуктите на горенето на въглеводороди, се превръща в киселина.

Последното, в крайна сметка, попада в моторното масло. Няма нужда да се обяснява до какви проблеми за частите на двигателя ще доведе попадане на киселина в смазката и затова трябва да се търсят начин за избягване на подобно развитие на събитията. Един от тази начини е използването на алкални добавки в „дизеловото“ масло, чието предназначение е именно да неутрализират получената киселина.

Освен това, по време на работа в дизеловия двигател се генерира повишено количество сажди, които се утаяват върху повърхността на горивната камера. След като попаднат в маслото, те образуват отлагания върху основните детайли вътре в двигателя. За да се избегне това, „дизеловата” смазка е снабдена с повишена доза добавки, които повишават нейните почистващи свойства.

Увеличеното количество на тези добавки в маслото обаче си има и своите недостатъци. При продължително шофиране с обороти на двигателя над 4000 в минута, тази смазка започва да изгаря и образува нови отлагания по вътрешните повърхности на силовия агрегат. Причината е повишеното съдържание на пепел в смазката, тоест голямото количество минерали, съдържащи се в него (добавки).

За дизелов двигател режимите на работа на високи обороти са изключително редки и няма как да се случи нещо лошо с маслото. При бензиновите обаче оборотите скачат до 5000-6000 об/мин, което вече е опасно. Затова използването на „дизелово“ смазка при бензинов мотор може да става от време на време, като с него силовият агрегат да работи до следващата смяна на маслото. Така ще се използват повишените почистващи и алкални свойства на лубриканта, които ще почистят системата за смазване на бензиновия двигател.

В този случай, разбира се, трябва да се придържате към спокоен стил на шофиране, без да се товари силовия агрегат до максимална скорост. Не е лошо също така при използване на „дизелова“ смазка, маслото на автомобила да бъде сменено по-рано от предвиденото.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Отново някакъв тюрлюгювеч от руски сайтове.Предполагам става въпрос за т.нар.low SAPS масла - с понижено съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра които се използват в съвременните мотори(бензин и дизел) с дпф и катализатор и смисълът им е да не се образуват отлагания, които запушват дпф и нищо друго.Някои производители(които имат такива изисквания)указват допуска със съответния свой стандарт-пр.VW504/507.00; МВ229.51;bmwLL-04 или най-общо това са масла отговарящи на стандарта ACEA-C-(1,2,3).
  • #9
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Интелигентността на шофьорите е паднала толкова ниско, че скоро очаквам да пуснат крушки за дизелови и бензинови коли.
  • #8
    До #7 ( преди 3 години )
    А ти 'що не наблегна на български, "умнико"? Статията е писана за такива като теб и #2 - торба аканлии ццц
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    С исключение на номер 2 другите изучавали сте двг
  • #6
    Стоян ( преди 3 години )
    ДВГ на съвременните автомобили са изключително сложни и перфектно настроени машини. За много от тях дори се създават специални масла. Сипванетл на масло различно от препоръчаното от проузводителя може да коства на експериментатора няколко хиляди лева.
  • #5
    Алексей ( преди 3 години )
    При ,моят Евро 5 дизел, маслото е 5 литра, до смяна регенерациите на ДПФ-а вкарват още до 3 литра нафта в маслото, та след 10 - 12 000 км източвам 8 литра масло омешано с нафтичка от картера. И двигателят ми е перфектно излъскан от тази микстура.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    От мен един съвет: Инженерите, които проектират двигателя и тези ,които го изпитват, не ядат доматите с колците! Можете да допуснете, че имат мъничко повече акъл от вас и от Петърчо, затова наливайте, каквото е предписано! За моята кола има специално масло на Кастрол, предназначено за старт/стоп система. На предишните си коли винаги съм наливал едно и също масло и то е било това, с което колата идва от магазина и нищо друго! Съответно проблеми с двигател не съм имал!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Поне от 7-8(че и повече) години на повечето масла пише, че са за дизелови и бензинови мотори!
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Маслата си имат показатели по които се делят на различни стандарти. Делението на маслата за бензин и за дизел е маркетингов трик да вземат повече пари от потребителите.
  • #1
    КОЛЮ ГРАДСКИЯ ( преди 3 години )
    АБРЕ ОВЦИ ВИЕ КОЛКО ГОДИНАРКИ ИСКАТЕ ДА КАРАТЕ ТЕЗИ БРАКМИ!!!???150 ИЛИ 250 ГОДИНКИ!!!???
fallback
Последни