fallback

Новият Chevrolet Corvette Z06 се оказа още по-свиреп от очакването

Суперколата получи най-мощния атмосферен двигател в историята

Легендарният Chevrolet Corvette смени поколението си през лятото на 2019 година, като моделът с индекс C8 стана първият в историята със средно разположение на двигателя. Част от феновете останаха разочаровани от промяната, но американският производител бързо затвори устите на критиците, след като се оказа, че базовият Stingray с 6,2-литров V8 с 502 к.с. вдига 100 км/ч от място за 3,1 секунди.

Две години по-късно Chevrolet представя и най-свирепата версия на легендарния си модела – Z06. Както се и очакваше, тя е оборудвана с 5,5-литров атмосферен V8 с алуминиев блок, взет от състезателни Corvette C8.R. Неговите характеристики обаче са още по-забележителни – 670 к.с. и 623 Нм, като това е най-мощният атмосферен двигател, поставян на сериен автомобил.

Характеристиките на агрегата не се разкриват, но е известно, че той може да се развърта до 8600 об/мин. Пиковата мощност се достига при 8400 об/мин, а максималният въртящ момент е наличен при 6300 об/мин. Моторът е получил напълно нова изпускателна система, като ауспусите на Z06 не са в краищата на бронята (както е при базовия Corvette), а са групирани в средата.

Визуално Z06 се отличава по увеличените странични въздухозаборници, сплитера под предната броня и леко модифицирания спойлер. Предлага се и допълнителен пакет за оптимизиране на аеродинамиката, който включва допълнителни клапи в ъглите на предната броня и впечатляващо крило от въглеродни нишки.

Настройките на шасито също са различни, като при Corvette Z06 те са по-твърди от тези на Stingray. При поръчка на пакет Z07 Performance, електронно-управляваните стойки Magnetic Ride 4.0 втвърдят допълнително окачването. Суперколата получава гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 R ZP, като те са поставани на джанти, които са с 18,5 кг по-леки от обикновено.

Още снимки на топ-версията на суперколата - вижте в галерията:

Очаква се, че всичко това ще позволи на Z06 да ускорява от 0 до 100 км/ч за около 2,5 секунди, което значи, че той навлиза в територията на хиперколите (суперхибридът Porsche 918 Spyder с неговите 887 к.с. е по-бавен). Производството на модела ще стартира през лятото на 2022 година, така че ще трябва да се изчака за динамичните характеристики на автомобила.

Снимки: Chevrolet

fallback
  • #5
    КОЛЧЕВ ( преди 3 години )
    НебъркайФ. Е. Р. А. Р. И. те могат да направят каквото си искат. Идеологията там е различна. И винаги са с едно десетилетие пред другите
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    много по добре е от недоразумвнията на торше с двигател зад задният мост ама с некадърни инженерчета в Цюфенхаузен е так
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Да, понаправиха го. Преди само в права линия се караше и пак не зацепваше като хората а и не можеше да взема завоите с газ, защото колата излиташе от пътя обаче с модела от 2019г. вече явно си намериха читави инженери и нещата станаха. Вече спокойно може да си съперничи с европейските бегачки.
  • #2
    Обективно ( преди 3 години )
    Браво на Шевролет, много високо вдигнаха летвата и най вече съм сигурен, че цената няма да е като на еквивалентно като характеристики порше/макларън/феррари. Изгледайте филма за представянето на модела в тубата, много е интересен.
  • #1
    Владо ( преди 3 години )
    Определено не съм фен на щатското автомобилостроене, но си има и изключения...Този автомобил е едно от тях.Адмирации!
fallback
Последни