fallback

Тиха революция – посрещнете новия Range Rover

Петото поколение на модела получи ново шаси, мотор от BMW и 7 места

Трудно е да се повярва, но четвъртото поколение Range Rover се задържа повече от девет години на конвейера – дебютът на флагманския SUV се състоя на автомобилното изложение в Париж през 2012 година. Въпреки това, автомобилът не изглежда остарял и си остава едно от най-впечатляващите предложения в премиум-сегмента.

Тази ситуация принуди британския производител да търси деликатен баланс между „крачка напред“ и „да не се разваля нищо“. Компанията от Солихъл представи петата генерация на модела, който е напълно различен и едновременно познат на външен вид. Всъдеходът преминава на нова платформа, получава V8 двигател с турбо, завиваща задна ос и 7-местен салон. Ще има и изцяло електрическа версия.

Автомобилът е базиран на най-новата модулна платформа MLA-Flex, върху която ще бъдат изградени почти всички бъдещи модели на концерна Jaguar Land Rover. Твърдостта на каросерията е увеличена с впечатляващите 50%, коефициентът на аеродинамично съпротивление Cx е намален до 0,30 срещу 0,34 при предшественика си. Едновременно с това размерите са увеличени – дължината е 5052 мм (при удължения вариант тя с 200 мм повече), широчината – 2209 мм (с огледалата), а височината е 1870 мм.

Външният дизайн не изглежда революционен, като визуалната разлика между петото и четвъртото поколение на SUV-модела е по-малка, отколкото между четвъртото и третото. Все пак има и някои новости, като прибиращите се дръжки на вратите и характерните лъскави странични прагове в областта на задните арки. В същото време разстоянието между капака и калниците е намалено наполовина.

Основата особеност на новата платформа е многозвенното (5-точково) задно окачване, което позволява завиване на задните колела. Той се използва за първи път при модел на Land Rover, като е комбинирано с активни стабилизатори с електрическо управление (досега те бяха хидравлични. При скорост до 50 км/ч задните колела завиват в обратна на предните посока, а при по-висока – в същата, като така се подобрява стабилността на автомобила. Завиващата задна ос позволява постигането на радиус на завъртане от 11 метра, което е най-добрият показател в историята на модела.

Пневматичното окачване разполага с най-много камери, предлагани в автомобилната индустрия, което трябва да повиши комфорта. Те работят с адаптивни амортисьори, които могат да се регулират с помощта на системата Adaptive Dynamics. Тя е свързана с навигацията, като отчита всички особености на пътя, както и скоростта на движение.

Както и досега, Range Rover се предлага в два варианта на междуосие – стандартна и удължена, но за първи път в историята на модела ще има и вариант със 7 места в салона (само за дългата база).При нея междуосието е увеличено със 75 мм, което позволява допълнителни 20 мм между седалките, а височината на покрива е снижена с 10 мм.

Напълно преразгледана е и гамата двигатели, като топ-версията получава бензиновия V8 с турбо и обем 4,4 литра. Моторът е на BMW, като развива 530 к.с. и 750 Нм. С него флагманът на британския производител ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди.

Другите предложения са редови дизели с 6 цилиндъра от семейството Ingenium, като по-слабият развива 249 к.с. и 600 Нм, а по-мощният – 350 к.с. и 700 Нм. При тях ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 8,3 и 6,1 секунди. Ще се предлага и зареждащ се хибрид, а през 2024 година ще излезе и изцяло електрическа модификация, като тя ще използва същата платформа.

Всички мотори работят с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. Трансмисията запазва отличните си всъдеходни способности, като е снабдена с двустепенна раздатъчна кутия с понижаващи предавки. Вместо постоянно задвижване на четирите колела с блокировка на междуосевия диференциал се използва система iAWD със заключване на предна ос с помощта на електронна муфа. Има и активен диференциал за задните колела.

Системата за задвижване на четирите колела се активира сама при движение по тежък терен и при потегляне н студено време. В нормални условия и при скорост от 35 до 160 км/ч задвижването на предните колела е изключено, като така съпротивлението намалява с 30%, а това помага за намаляване на разхода на гориво.

Системата Terrain Response позволява избор на 6 различни комбинации на настройките на електрониката, управляваща двигателя, на трансмисията и на системата за задвижване на четирите колела. Има и индивидуален режим, при който водачът сам избира настройките на автомобила.

Благодарение на пневматичното окачване пътният просвет може да бъде увеличен до 295 мм за преминаване през тежък терен, но в нормални условия той е със 135 мм по-малко. При високи скорости автомобилът „кляка“ с още 16 мм. В същото време обае той може да преодолее ров с дълбочина до 900 мм – точно като новия Defender.

Още снимки на новия Range Rover - вижте в галерията:

Новата платформа позволява и използването на нови електронни системи. Сред тях е платформата EVA 2.0 с технология SOTA, която позволява обновяване на софтуера без посещение при дилъра. За модела това е особено важно, тъй като през интернет могат са бъдат обновени 70 електронни блока в автомобила.

Пасажерите на предния ред имат достъп до мултимедийна система Pivi Pro, която работи с 13,1-инчов монитор. Той е същият като при обновените през миналата година Land Rover Discovery и Jaguar F-Pace. Клиентите ще могат да избират между три нива на оборудване SE, HSE и Autobiography, но първа на пазара ще се появи лимитирана серия First Edition.

Снимки: Land Rover

fallback
  • #15
    Kick ( преди 3 години )
    Мега брутално изчадие! Най добрият оф-роуд лайнер
  • #14
    Уау ( преди 3 години )
    Е тоя направо ми счупи главата. Само спец от неговия калибър може да прецени размера на джантите и просвета по тия картинки. Браво синко!
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    недей да спориш има и 23 в тубата много блогъри качиха презентации от представянето
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Да гледат бмв че техните Х серии са жив зян
  • #11
    До 14 ( преди 3 години )
    Питах те къде го прочете това че ще е с 23 цола, какни са тия тъпотии, че съм непросветен? На снимката автомобила е с 20 най-много 21 цола а гумите са не повече от просвет 35. Така че не виждам какво се пениш. Това че е с 23 цола е някоква твоя измислиза си е твой проблем. Спорид мен ще е на 20 цола и при доплащане ще е с 21 цола. И до там 23 цола си е някаква твоя измислица.
  • #10
    Дедо Йоцо ( преди 3 години )
    т,ва возило е правено от комплексари за по-по-най-комплексари
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    даскале остави правописа кажи за рикшата къде е позиционирана с тези 7 места ще ти кажа луксозна маршрутка
  • #8
    До 11 ( преди 3 години )
    Къде прочете че гумите са 23 цола, така като ги гледам на снимката са не повече от 21 цола и е с ниско профилни гуми. Х5 също излиза заводско с 20 и 21 цола, виждал съм и с 22 цола. И всичко това е изчислено 20 цола е на височина 45, 21 на 35, а 22 на 25. Тоест радиуса на самото колело с гумата не се променя, просто джантата става по-голяма а профила по-нисък, 20 цола е добра возия 22 цола по твърдичко ще усещаш неравностите.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Зареждаемия хибрид с 38квтч батерия, 140 коня електромотор и 100км пробег ще тежи по-скоро 3 тона и в Ел. режим ще има ускорение подобно на Дачия Спринг
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Щом като дизела с 350к.с. достига 100км. за 6,1 сек. значи масата е доста голяма. Х5 с дизел 340к.с. прави същото упражнение за 5,5сек. а тежи 2200кг. Предполагам че Ренджа няма да е под 2,5т.
fallback
Последни