IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Двата нови модела на BMW M получават един и същи двигател

Купето M2 ще развива 455 к.с., а кросоувърът XM – 650 к.с.

Германският производител BMW подготвя два нови модела, които се разработват от спортното подразделение на марката. Това са купето M2 и кросоувърът XM (или X8 M), като продажбите и на двата автомобила ще стартират в края на 2022 година. Благодарение на форума Bimmerpost вече са известни подробности за двигателите, с които ще ще бъдат оборудвани.


BMW M240i xDrive Coupe


Повечето от технически подробности за второто поколение на M2, бяха разкрити още при дебюта на стандартния модел 2-Series. Под капака на автомобила ще бъде поставен 3,0-литров редови туин-турбо мотор с 6 цилиндъра, който ще развива 455 к.с. Това означава, че спортното купе ще бъде по-мощно от сегашното M2 CS с неговите 444 к.с.

По-интересното е, че баварците подготвят и версия Competition, при която мощността ще скочи до 500 к.с. Според публикациите в Bimmerpost, новото M2 няма да се предлага със задвижване на четирите колела, а само със задно предаване. Подобно на по-слабите си версии на модела, бъдещите M2 и M2 Competition ще се произвеждат в мексиканския завод на BMW, като първата серия на спортното купе ще бъде посветена на 50-ата годишнината на M-подразделението на компанията.

В същото време кросоувърът BMW XM ще получи хибридно задвижване, като досега се считаше, че в основата на системата е 4,4-литровият V8 мотор на баварците. Подобно на M2 този модел също ще бъде оборудван с 3,0-литровия туин-турбо S58, който ще получи електрическа помощ. Така бъдещият най-мощен сериен автомобил на марката ще развива 650 к.с.

И за двата нови модела в BMW предвиждат 7-годишен производствен цикъл, което означава, че те ще се задържат на конвейера до 2029 година. Това е доста любопитно решение с оглед на факта, че автомобилната индустрия преминава изцяло на електромобили, докато баварците ще продължат да предлагат спортни модели с двигатели с вътрешно горене до края на следващото десетилетие.

0 от 500