Докато автомобилни компании са принудени да намалят производството заради глобалния недостиг на чипове, Lamborghini не само върви в крак с обичайното си темпо на работа, но дори чупи рекорди по продажби.
Компанията обяви, че е доставила 6902 автомобила на клиентите си между януари и септември тази година. Това е с 23% повече от резултата за първите три тримесечия на 2020 година, като дори в сравнение със същия период на предкоронавирусната 2019 година увеличението е почти 6%.
Показателите на марката са подобрени и в трите ключови региона: доставките за Америка се увеличиха с 25% (до 2407 единици), в EMEA (Европа, Близкия изток и Африка) - със 17% (до 2622 единици), а в Азия -Тихоокеански регион - с 28% (до 1873 бр.).
Най-продаваният модел, напълно очаквано, е кросоувърът Urus, от който са реализирани 4085 бройки (+25%). Продажбите на 10-цилиндровите суперколи от семейството Huracan нараснаха с 28% до 2136 бройки, докато от Aventador са продадени 681 единици, което компанията определя като „стабилен резултат, отговарящ на напредналата възраст на модела“.
От Lamborghin допълват, че квотата за поръчки за следващите 12 месеца е пълна, което означава, че компанията тепърва ще подобрява рекордите си. Досега най-успешната година в историята на марката беше 2019, когато бяха продадени общо 8205 коли. Вероятно, това постижение ще бъде задминато още през тази година.
Снимка: Lamborghini