fallback

Volkswagen отчете исторически минимум на производство

Кризата с микрочиповете засегна тежко и заводите на Renault

Не минава и ден без да чуем за все нови и нови "жертви" на безпрецедентната криза с чиповете в автомобилната индустрия. Малките "силициеви частици" се оказаха незаменима част от съвременните коли, натъпкани с електроника и без тях настоящите возила не могат да функционират. От липсата на електронни компоненти са засегнати общо взето не само малките, но и най-големите компании, като Volkswagen и Renault, например, отбелязват тежки последствия.

И като говорим за тежки последствия, основният завод на Volkswagen - този във Волфсбург,  е успял да произведе едва 300 000 автомобила от началото на годината до днес. Отворената през 1938 година фабрика е сред основните за немската компания, чиято щаб-квартира се намира в немския град и винаги е допринасяла значително за общото производство на концерна.

Както отбелязва изданието Automotive News, този "черен рекорд" е най-лошият от 1958 година насам, когато Beetle е бил неоспоримият владетел на поточните линии. Сега във Волфсбург се асемблират различни вариации на Volkswagen Golf, заедно с Touran, Tiguan и "братовчедът" Seat Tarraco. В добрите си години фабриката е правела по 780 000 автомобила годишно, а през 2018 година производството достигна до 1 милион бройки.

Производството на автомобили във Волфсбург бе засегнато веднъж през силно кризисната заради корона вируса 2020 година, като падна до малко под 500 000 бройки. Но дори и тези цифри изглеждат немислими към настоящия момент заради кризата с електронните компоненти. Която пък засегна и подопечната марка Skoda, налагайки стоп на производството в родната Чехия.

Но ако мислите, че само на Volkswagen им се плаче от настоящата ситуация, то положението далеч не е по-розово и при Renault. Френската компания, според информация на Ройтерс, през 2021 година може "да изгуби" около 300 000 автомобила. Това е дори по-лоша прогноза от очаквания спад с 220 000 по-малко произведени коли в началото на септември. Според други източници, спадът в производството при французите може да достигне дори и до 400 хиляди автомобила. Или около 1/10 от 2,9-те милиона автомобила, продадени от компанията през 2020 година, което пък е спад с 21,3% спрямо 2019.

Както споделихме, Volkswagen и Renault представляват само 2 от множеството примера за автомобилни производители, принудени да намалят броя на произведените коли. Според някои анализатори, общото световно производство може да намалее с 11 милиона бройки тази година, спрямо плановете от началото й, което пък означава новопроизведените машини да са по-малко от около 78 милиона, произведени през тежката 2020 година, когато нивата стигнаха до тези от кризисната 2010 г.

Според анализаторите от Standard & Poor, обаче, има повод за известен оптимизъм: рейтинговата компания очаква тази година спадът да е с около 5 милиона автомобила и общото производство да достигне 80 милиона бройки, след което да нарасне до 84 милиона през 2022 г. В този период (може би) кризата с чиповете ще отмине, и през 2023 година световната индустрия ще се завърне към пълния си капацитет и може да прескочи границата от 90 милиона произведени коли. Но ако има нещо, което последните 2 години ни показаха, то е, че Законите на Мърфи действат с пълна сила...

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами чи, произвеждайти чипове ве, навремето кви чепове се произвеждаха у Правец за '82+ компота
  • #5
    До 5 ( преди 3 години )
    До колкото помня Тесла също се оплакват от кризата с чиповете, дори отложиха модели, които уж трябваше да излязат догодина с още 3 години.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    пара*зитите
  • #3
    Дошо ( преди 3 години )
    Както казвах ползата от ковида е унищожаване на *** в лицето на полудържавните перачници СОЦваген и рено!
  • #2
    Рено ентусиаст ( преди 3 години )
    да ги закриват най-добре
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    още бъркаме силиция със силикона, браво
fallback
Последни