fallback

Tesla срещу Volkswagen – има ли истинска битка на пазара?

Разликата между двата производителя в продажбите на електрическите модели все още е голяма

В последно време все повече експерти твърдят, че Volkswagen Group ще настигне и дори изпревари Tesla, за да се превърне в най-големият производител на електромобили. Германският концерн разполага с голям брой марки и заводи, а също така и с няколко платформи за модели на ток, които ще му позволи да се превърне в лидер на пазара.

Какво обаче е положението към момента? За първите 9 месеца от годината Tesla отчете 241 300 продажби, докато резултатът на VW Group при електромобилите е 122 110 единици. Данните от предходни периоди също показват, че компанията на Илон Мъск все още има сериозна преднина, като резултатите на двата производителя никога не са близки.

Сега разликата между Tesla и VW Group е 51%, а през второто тримесечие е била още по-голяма – 55%. За 2020 година тя е средно около 33%, което явно показва, че скоро няма да има промяна на върха. Продажбите и на двата производителя растат, като по-ясна представа за тенденцията ще има в края на тази година и през първата половина на 2022.

Затова и експерти посочват, че все още е рано да се твърди, как някой ще отнеме позицията на Tesla като лидер по производство и продажба на електромобили. Още повече, че съвсем скоро ще заработи и заводът на компанията в Европа, на който Мъск и хората му разчитат.

Снимка: Carscoops

fallback
  • #20
    До автора ( преди 2 години )
    Странно е каква статистика ползвате. Тесла произведе и продаде повече автомобили за последното 3то тримесечие отколкото вие посочвате за последните 9 месеца. Или идеята е да покажете, че VW Group не е много назад. При това Тесла официално съобщиха, че вече имат мощности и произвеждат по над 1 млн броя на година. И това е преди старта на Гигафактори Берлин и Тексас. VW е години назад и независимо от усилията на Херберт Дийс може и да не успее да се вдигне вече.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Със сигурност ВАГ скоро няма да настигнат Тесла, но определено са единствената алтернатива на Тесла, Нещо като пазара на Айфон и Самсунг и зад тях Хуавей, китайците също са алтернатива. Мисля че след 10г. Пазара ще се позиционира Тесла, ВАА и китайските марки. Тесла да пионерите и задават стандартите при ел.колите, нещо което бе специалитет на немците.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    немците доминират само в машиностроенето и химията, но пак проспаха какво става
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    И в кво доминират нали се сещаш че всяка технология която ползват немците е ясна и на другите ама ти си без образование кво да говорим повече
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Много се пенят някои но истината е една - немците доминират. Гледах един епизод от "как се прави това" за хибридите на БМВ, електродвигателите се сглобяват напълно автоматично от роботи, това включва навиването на жицата, съединяването на жиците с колектора, това направо ме изуми. И най-евтините електрички в момента са на фолксваген - Ъп и Мии на шкода, не са много ефективни и пробегът им не е впечатляващ но са идеални за градска среда.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    японците внасят почти всичко, но шефовете на тойота нямат акъл за две стинки, затова са и обречени ( пак казвам, че карам тойота от много отдавна); най-много ще загубят членовете на опек+
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    гледате Норвегия, не знам защо толкова бавно загрявате ... електричките са бъдещето; Китай масово набляга на електрички, защото не искат да внасят нефт .... 10-20 години още производство на ДВГ???? дивотиии, вчера волксваген изкараха графика, с която показват, че СЕГА е по-евтино да купите тяхна електричка вместо ДВГ ....
  • #13
    Стига хейт ( преди 2 години )
    Никое автомобилостроене не е обречено единствено отделни марки изостават но все още за никого не е фатално защото ДВГто (особено хибридите) има още 10-20 години масовост другото е злоба и предразсъдъци
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Квото щете да рипате немски фенчета с краят на двг и германия си отива толкова за държавата разчитаща на горене на кю мюр
  • #11
    до 13 ( преди 2 години )
    с фрнски седалии исках да кажа
fallback
Последни