Глобалният дефицит на микрочипове вече нанесе сериозен удар върху автомобилната индустрия, като дори принуди някои компании да спрат работа. Производителите на автомобили обаче са изправени пред още по-сериозен проблем, които може да бъде опустошителен за сектора, предупреждава Financial Times.
В момента около 90% от световния добив на магнезий идват от Китай. Този метал е жизненоважен за производството на редица различни автомобилни компоненти. Неговата сплав с алуминия е широко разпространена и се използва във всичко - от резервоари за гориво до рамки на седалките и алуминиеви джанти.
Заради енергийната криза китайското правителство затвори 35 от общо 50 предприятия за добив на магнезий и скоро липсата на този метал ще се усети по целия свят. Първите признаци за това се появиха още през август, когато властите в най-многолюдната държава на света започнаха да намаляват производството в страната, като засега ограниченията ще бъдат в сила до края на годината.
Затварянето на фабриките и спадът в производството, напълно естествено, доведоха до увеличаване на цената. Анализаторите посочват, че през септември тон магнезий вече струва между 6207 и 6983 долара, което е с 36% повече от август. Очакванията са през този месец цената на метала да скочи още.
Намаляването на доставките на магнезий в комбинация с недостига на микрочипове ще постави индустрията пред още по-сериозни изпитания в началото на следващата година, когато запасите на производителите се изчерпат напълно.