fallback

Производството на автомобили в света е под заплаха заради Китай

Този път причината е в дефицит на добиван в най-многолюдната държава ценен метал

Глобалният дефицит на микрочипове вече нанесе сериозен удар върху автомобилната индустрия, като дори принуди някои компании да спрат работа. Производителите на автомобили обаче са изправени пред още по-сериозен проблем, които може да бъде опустошителен за сектора, предупреждава Financial Times.

В момента около 90% от световния добив на магнезий идват от Китай. Този метал е жизненоважен за производството на редица различни автомобилни компоненти. Неговата сплав с алуминия е широко разпространена и се използва във всичко - от резервоари за гориво до рамки на седалките и алуминиеви джанти.

Заради енергийната криза китайското правителство затвори 35 от общо 50 предприятия за добив на магнезий и скоро липсата на този метал ще се усети по целия свят. Първите признаци за това се появиха още през август, когато властите в най-многолюдната държава на света започнаха да намаляват производството в страната, като засега ограниченията ще бъдат в сила до края на годината.

Затварянето на фабриките и спадът в производството, напълно естествено, доведоха до увеличаване на цената. Анализаторите посочват, че през септември тон магнезий вече струва между 6207 и 6983 долара, което е с 36% повече от август. Очакванията са през този месец цената на метала да скочи още.

Намаляването на доставките на магнезий в комбинация с недостига на микрочипове ще постави индустрията пред още по-сериозни изпитания в началото на следващата година, когато запасите на производителите се изчерпат напълно.

fallback
  • #11
    Алексей ( преди 3 години )
    Джантите на автомобилите изработени от сплав алуминий и магнезий са 30 -40% по-леки и неимоверно по-здрави от чисто алуминиевите джанти. Същото се отнася и за компонентите по окачването.
  • #10
    До 1 ( преди 3 години )
    Значи, китайски *** да е, евтин да е ама самои само да не вземеш от лошите европейци? А ти не си ли европеец?
  • #9
    Вътю Т. Панчев ( преди 3 години )
    НАПРЕД КЪМ КОНСКАТА ТЯГА
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    А ри знаеш ли че фолксваген в китай са джойнт венчър даже китайци държат един процент повече в дружеството та за какъв фолцвягин говорим
  • #7
    Киро ( преди 3 години )
    Умствено лимитиран *** китайцофил има тука? Айде бе, къде ти е китайската кола? Ей, аман от загубеняци, на които все Европа им виновна. Само дето най-продавания модел в Китай е на Фолксваген. Второто място и то не е китайско, за Корола е. Иначе плещи, лузърът му с лузър.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    махайте ги тия глупости като магнезиеви сплави, чипове, турбинирани малки двигатели и ел двигатели от перални. Една кола 2.0 бензин атмосферен с живот 30 години е 1000 пъти по-еко от сегашните отпадъци от пресована тоалетна хартия с карбоно-литиеви елементи
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    шминтирит, толкова си смотан, че не загряваш кой кога пише ....
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Китай произвежда 18 млн. тона от 27-те милиона годишно, но това ще удари много индустрии. шминтирита нещо не си е доспал май и като казва еврогейци сигурно говори за милиардите от фондовете, нали?
  • #3
    Минтири тинтири ( преди 3 години )
    Те европейците на теб разчитат да не седят гладни :D
  • #2
    До 1 ( преди 3 години )
    Какво пак са ти виновния европейците бе гей този метал се ползва много и от ДВГ колите не само от електромобилите (че да обясняваш колко са добри китайските) а държави със много запаси има колкото искаш само Русия има 2 пъти повече запаси от Китай а значителни запаси имат още 6 държави така че едва ли биха загубили доброволно пазарен дял..
fallback
Последни