fallback

Най-успешният електромобил на Nissan става кросоувър

Трансформацията на Leaf ще стане факт през 2025 година

Първият масов електромобил на Nissan - Leaf, се появи на пазара през 2010 година. Освен че стана най-продаваният модел с батерии на японците, хечбекът редовно бе (и е) и сред най-търсените електрически машини в света. Втората генерация на модела, появила се през 2017 година само затвърди успеха, като добави много "по-смилаема" визия и доста по-добър пробег.

Сега на ход е третото поколение на Nissan Leaf, което би трябвало да се появи на пазара през 2025 година. Но нещата ще изглеждат доста по-различно с лансирането на следващия модел, който ще бъде изцяло различен . По думите на шефа на марката за Европа Гийом Картие, японският производител възнамерява да замени настоящи модел с електрически кросоувър.

Промяната във визията на Leaf трябва да стане факт през 2025 година, което ще рече, че по новия модел вече се работи активно. Според изданието Autocar, бъдещият модел ще се произвежда на архитектурата CMF-EV на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, като асемблирането ще става в завода на японците в Съндърленд, Великобритания. където в момента се правят Juke, Qashqai и настоящото поколение на електромобила.

Трансформацията на Leaf, е част от плана на Nissan да инвестира 1 милиард британски лири във фабриката в Съндърленд, а плановете са от поточната линия годишно да слизат по 100 000 екземпляра от кросоувъра, за който все още не е ясно дали ще запази настоящото си име. Инвестицията ще подпомогне прехода на японската компания към електрификация, като плановете са цялата гама на производителя да залага на електричество от 2025 година нататък - както откъм чисти електромобили, така и чрез хибриди.

Leaf SUV: рендер от Autocar

Финалната цел на Nissan е от 2030 година 80 процента от глобалните продажби да са на електрически превозни средства, а конкретно в САЩ делът да стигне 40%. Новият кросоувър е предназначен да бъде глобален модел, като най-вероятно ще се появи и на пазарите отвъд Океана. А на неговата платформа ще бъде и следващото поколение на по-големия електрически SUV Nissan Ariya.

Детайли за бъдещия кросоувър, който ще наследи Leaf все още липсват. От Nissan загатнаха за модела още през лятото, когато обявиха инвестициите в Съндърленд, но какъв ще е финалният продукт предстои да разберем.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Не харесвам тумбести коли без изразени форми. На нищо не прилича.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Да, останаха си с батерия без термо-регулация и съответно по-нисък пробег от другите, със стар CHAdeMO стандарт, който пълни с до 50 кВт на прав ток, с писклив мотор и инвертор (не всички го чуват, но дразни) и др. Изгубена преднина и шансове. Иначе сравнително комфортно возят и имат много удобни меки седалки.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-успешния електромобил на nissan беше най-продавания електромобил в света до 2019 година, като от началото на производството до тогава за 10 години имаше половин милион продажби. Само тази година Тесла е произвела повече Тесла модел 3, отколкото са произведени nissan leaf от началото на производството. Пропиляха си шанса, да останат лидери в тази индустрия.
fallback
Последни