fallback

Кои маслени филтри са опасни за автомобила

Икономията от качествени консумативи обикновено носи големи неприятности

Цените на резервните части и на консумативите стремително растат, и това кара много шофьори да се ориентират към по-евтините аналози, предлагани на пазара. Те са на мнение, че при някои някои детайли – като филтрите, например, качеството не е от особено значение и спокойно може да се спестят пари от тяхната покупка. Затова се ориентират към ментета от Китай (или от някъде другаде), които са на по-ниска цена.

Тези хора не се притесняват от факта, че евтините филтри на външен вид дори не приличат на оригинала. Формата им, шрифтът и дори резбата изгледат толкова зле, че предизвикват отвращение, но пък шофьорът си казва – какво значение има, та той ще седи под капака и външният му вид няма значение. Затова и решават, че няма причина за харчене на по-голяма сума пари.

Проблемът в случая е, че масленият филтър не е толкова прост, колкото им се струва на мнозина. На първо място трябва да се знае, че налягането в системата достига до 6 атмосфери и евтиният китайски (или друг) аналог може не само да се деформира, но и направо да се разпадне. Вторият важен момент е филтриращият елемент, който трябва да събира мръсотия, метални люспи и други неща, които се отделят от всеки двигател с вътрешно горене.

Ако разрежете стар филтър, ще намерите доста интересни неща в него – има и утайки, и стружки, и много други неща. Всъщност, филтърът се поставя именно с такава цел – маслото навлиза по външния кръг, преминава през филтъра, където оставя цялата мръсотия и вече пречистено отива през вътрешния кръг към двигателя. Китайското менте, направено от вестник, не само няма да почисти маслото, като ще задръсти цилиндрите с мръсотия, но и ще се разпадне, като добави масло в огъня.

И накрая – черешката на торта. При повечето ментета проблемът е с резбата за завиване. Ако филтърът не е завит добре и пропуска, маслото просто ще изтече и моторът ще започне да работи „на сухо“. А последиците от това са ясни на всички.

Факт е, че трябва да се спестява, когато може, но не на всяка цена. В наши дни покупката на нов автомобил става все по-трудна за мнозина, затова и внимателното отношение към стария е много важно. И най-важното в случая е именно редовното и правилно обслужване, което включва качествени консумативи. ​

fallback
  • #7
    До #1 ( преди 1 година )
    То като гледам и ти не е лошо да понаучиш българскиЯ език (:
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Баси якото и какво? Китайски филтър с вестници... А случайно да си виждал филтър от тези велики марки който уж са перфектни , да ти съсипе мотора??? Е аз имах щастието да си купя такъв та трябваше да се занимавам и с простотията кой е виновен
  • #5
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Маслен филтър? Сериозно? и такъв филтър ли има? ..и затова ли ще трябва да плащаме?Съсипахте я тази държава...
  • #4
    Много зле ( преди 3 години )
    Статиите написани от Петър Захариев винаги са пълни с правописни грешки,и са на много ниско ниво!
  • #3
    аз да ви обадя ( преди 3 години )
    От няколко години сменям маслото на около 10-11 хил км, а филтъра на всяка втора смяна така спестявам за да купя хубав .
  • #2
    Без филтър ( преди 3 години )
    Пффффф - че кой дава пари за филтри , аз взимам един буркан , пълня го с вестници (китайски , щото йероглифите повече филтрират) и го завивам на мястото на филтъра.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Кога ще прочета статия в този сайт , която да не е пълна с граматични грешки ?!? Толкова ли е трудно да научите българският език ???!
fallback
Последни