fallback

Прераждането на BMW започва с електрическа 3-Series

Седанът ще използва нови платформа и двигатели, както и батерии с увеличен пробег

Германският производител BMW ще стартира третата фаза на своя план за електрификация, наречена „Прераждане“през 2025 година,  като първият модел в нея ще бъде изцяло нов седан. Той ще бъде авангардът на бъдещата гама от автомобили на ток, изградени на нова архитектура.

За модела се предвижда електрическо задвижване от шесто поколение, нови батерии с повишен капацитет и съответно по-голям пробег, възможност да бързо зареждане, лека конструкция, напълно персонализирана цифрова операционна система и нова комбинация от устойчиви материали. Засега седанът носи работното име NK1, като това ще е първият автомобил на марката, базиран на плаформата Neue Klasse EV.

Тази архитектура ще се използва за изцяло ново поколение електромобили, включващи разширена гама от SUV-модели. Първоначално седанът ще бъде позициониран като електрическа алтернатива на 3-Series, което означава, че двата автомобила ще се произвеждат и продават едновременно, но няма да имат общи технически елементи.

Платформата Neue Klasse, която в момента се разработва в технически център на BMW в Мюнхен, ще се използва за основа за всички електрически модели на марката след 2025 година. Тя ще предлага всякакви видове задвижване – предно, задно и на четирите колела, като ще използва модулни батерии с различен капацитет, както и различни габарити, междуосие и големина на колелата – от 18 до 22 цола.

„Neue Klasse представлява началото на нова фаза от операциите на BMW. Тя е мащабирана, за да може да ни позволи да произвеждаме електрически автомобили с размери от 2-Series до X7”, обяснява шефът на отдела за изследвания и разработки в компанията Франк Вебер (на снимката отдолу), цитиран от Autocar.

Освен че е в основата на всички нови електрически модели на BMW, алуминиевата и високоякостната стоманена конструкция е проектирана да поддържа хибридни силови агрегати с монтиран отпред двигател и електрифициран заден мост. Вебер добавя, че платформата може да се използва и за автомобили с водородни горивни, ако регулаторната рамка, прилагана в момента на различни пазари, включително Китай, позволи подобен ход.

Крайната цел на BMW e платформата Neue Klasse в крайна сметка се планира да замени настоящите FAAR и CLAR, като осигури една основа за моделите на баварците и по този начин ще се постигне по-голяма икономия от мащаба, а също така и гъвкавост на производството. Това би позволило на заводите BMW да произвеждат едновременно автомобили с двигатели с вътрешно горене и електромобили.

Снимки: Autocar

fallback
  • #3
    3 в 1 ( преди 3 години )
    Няма инженер, който да не знае, че когато правиш нещо 3 в 1 или в случая, както са го замислили 23 в 1 означава да направиш много компромиси от техническо естество за да постигнеш някакво икономическо решение. Поредното доказателство, че продължават по старому, мениджърите да произвеждат автомобили, а не инженерите. Пак са измислили нещо което е нито риба нито рак електромобил и автомобил с ДВГ са коренно различни концепции за разположението на абсолютно всичко.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Германия си фалира пи чо уе
  • #1
    VAYK ( преди 3 години )
    Еми добре, страхотни планове, ама тесла 3 вече се продава, пък 2025г я камилата я камиларя:))))
fallback
Последни