fallback

Прераждането на BMW започва с електрическа 3-Series

Седанът ще използва нови платформа и двигатели, както и батерии с увеличен пробег

Германският производител BMW ще стартира третата фаза на своя план за електрификация, наречена „Прераждане“през 2025 година,  като първият модел в нея ще бъде изцяло нов седан. Той ще бъде авангардът на бъдещата гама от автомобили на ток, изградени на нова архитектура.

За модела се предвижда електрическо задвижване от шесто поколение, нови батерии с повишен капацитет и съответно по-голям пробег, възможност да бързо зареждане, лека конструкция, напълно персонализирана цифрова операционна система и нова комбинация от устойчиви материали. Засега седанът носи работното име NK1, като това ще е първият автомобил на марката, базиран на плаформата Neue Klasse EV.

Тази архитектура ще се използва за изцяло ново поколение електромобили, включващи разширена гама от SUV-модели. Първоначално седанът ще бъде позициониран като електрическа алтернатива на 3-Series, което означава, че двата автомобила ще се произвеждат и продават едновременно, но няма да имат общи технически елементи.

Платформата Neue Klasse, която в момента се разработва в технически център на BMW в Мюнхен, ще се използва за основа за всички електрически модели на марката след 2025 година. Тя ще предлага всякакви видове задвижване – предно, задно и на четирите колела, като ще използва модулни батерии с различен капацитет, както и различни габарити, междуосие и големина на колелата – от 18 до 22 цола.

„Neue Klasse представлява началото на нова фаза от операциите на BMW. Тя е мащабирана, за да може да ни позволи да произвеждаме електрически автомобили с размери от 2-Series до X7”, обяснява шефът на отдела за изследвания и разработки в компанията Франк Вебер (на снимката отдолу), цитиран от Autocar.

Освен че е в основата на всички нови електрически модели на BMW, алуминиевата и високоякостната стоманена конструкция е проектирана да поддържа хибридни силови агрегати с монтиран отпред двигател и електрифициран заден мост. Вебер добавя, че платформата може да се използва и за автомобили с водородни горивни, ако регулаторната рамка, прилагана в момента на различни пазари, включително Китай, позволи подобен ход.

Крайната цел на BMW e платформата Neue Klasse в крайна сметка се планира да замени настоящите FAAR и CLAR, като осигури една основа за моделите на баварците и по този начин ще се постигне по-голяма икономия от мащаба, а също така и гъвкавост на производството. Това би позволило на заводите BMW да произвеждат едновременно автомобили с двигатели с вътрешно горене и електромобили.

Снимки: Autocar

fallback
  • #13
    raiders ( преди 3 години )
    Немците си го казаха официално, ако не беше Тесла никога нямаше да правим ел. коли. Това е истината, искат или не, за да останат на пазара ще трябва да догонват, дали ще могат и ще е успешно е отделен въпрос. Зависи от нас купувачите...
  • #12
    резидент Радев ( преди 3 години )
    Do #12За съжаление ще стане. Ще стане като с швейцарските часовници - Пак ще има европейски производители, но ще са много скъпи демонстрации на благосъстояние, а 99% от пазара ще бъде на компании от новото време...
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Само да не стане стане като с нокиа и iphone-a..
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам какви изпипани електрически коли правят немците, но освен Порше Тайкан това, в което съм влизал (ID3, ID4) е пълен ***...
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    бюв и3 по-зле от рено зоуи понпробег и всичко за другите да не говорим ама показали немците бла бла.Немците са аут при електричките
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    За бмв не съм съгласен с коментара ,че текла ще ги помете. Причината е много проста в смисъл те бяха наясно от 2010 година за тесла и колко по напред беше започнала с разработките въпреки че те бяха едни от пЪрвите след тесла които пуснаха Ел модели . В този смисъл са съвсем наясно за какво иде реч.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    идея си нямате, че тесла ще лапне лъвския пай, а повечето от старите производители ще фалират
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Според мен немците много добре знаят какво правят. Изчакаха Тесла да им разработи пазара и да поеме първоначалните рискове свързани с новаторството и пускането на нов продукт. Немците видяха че има пазар за електрически коли и тяхното производство е възможно с наличните технологии и сега ще покажат на тесла как се правят изпипани електрически коли. Японците пък са най консервативни и ще изчакат немците разширят пазара още повече и чак тогава ще навлязат изненадващо със стотици нови модели.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    BMW винаги са били иноватори и нека да не ги отписваме още. i3 беше добър автомобил от инженерна гледна точка (макар и ужасно грозен). През годините доказаха, че са пионери в технологиите за ДВГ ако успеят да пренесат тези успехи в електрификацията ще видим интересни неща от БМВ. Само да си оправят дизайна защото толкова грозни предници са направо непоносими.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Ето и отговора защо Тесла са в най-добрите електромобили. Просто от самото начало инженерите са започнали да проектират електромобил без да мислят къде ще монтират двигателя и откъде ще минава тръбата за ауспуха и къде ще се намира гърнето. Точно затова има огромен багажник и отпред, а електромобилите на Volkswagen и Mercedes нямат преден багажник, въпреки че под предния капак няма двигател.
fallback
Последни