fallback

Новата Dacia Duster: силата на дреболиите

С този фейслифт румънският бестселър запазва всичките си козове, но добавя и малко повече удобства

Всеки опитен готвач ще ви каже, че когато една рецепта работи, не променяш прекалено много в нея. Същото, естествено, важи и за автомобилите. Ето ви я новата Dacia Duster - най-важният и най-доходният модел на румънската марка на Renault. Но ако започнете да се чудите какво точно е новото в нея, нe бихме ви упрекнали.                 Погледнат отдалеч, фейслифтът на второто поколение изглежда досущ като досегашния модел. Трябва добре да се вгледате, за да забележите промените: нови светлини с характерния Y-образен профил, нова шарка на предната решетка, променена броня. Вече за много напреднали са измененията в калниците и задния спойлер - привидно дребни неща, които обаче смъкват скъпоценни грамове от парниковите емисии и помагат да се покрие новият екостандарт.                Доста по-съществени са промените под капака и отвътре. Цялата гама двигатели е преработена заради споменатия екостандарт. Няма го вече добрия стар атмосферен бензин с обем 1.6 литра. Но вместо това получавате 1.3 турбо, разработен от Mercedes в партньорство с Renault-Nissan.

 

Dacia Duster TCe 150

150 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

9.7 секунди 0-100 км/ч

199 км/ч максимална скорост

 

Освен 150-те коня мощност той носи и другата приятна новост: в гамата на Duster отново се връщат автоматичните скорости. В комбинация с този двигател можете да си вземете шестстепенен автоматик с два съединителя. Вярно, че цената за това е почти 40 000 лева, но при автомобилната хиперинфлация напоследък това може даже да мине за изгодно.             Иначе надолу в гамата има дизел със 115 коня, има и трицилиндров бензин с 90 коня. За България обаче особено любопитна е новата двугоривна версия - отново трицилиндров мотор, но съчетан с газова уредба. В този вид и с предно предаване колата струва около 32 000 лева, и дава 100 конски сили мощност. Газовата бутилка заема мястото на резервната гума и е с увеличен до почти 50 литра обем. С нея и с бензиновия резервоар Duster има автономен пробег с едно зареждане от цели 1235 километра - точно колкото от София до Прага.       С газовата бутилка, удобно разположена на мястото за резервната гума, двугоривният Duster може да стигне от София до Прага с едно зареждане            Duster запазва като опция и системата 4х4, разбира се, като тя вече се комбинира не само с дизела, но и с по-мощния бензинов мотор. От Dacia скромно твърдят, че това е "най-добрата офроуд машина сред неспециалистите". В потвърждение на това са подготвили доста впечатляващ офроуд полигон, където новият Duster се справя без проблеми.                    Просветът е 214 милиметра, ъгълът на атака отпред и отзад е съответно 30 и 33 градуса. Карането по тежък терен се улеснява много от страничните камери и от уреда за измерване на накланянето. Ние постигнахме 30 градуса страничен наклон, без това да смути инструктора на дясната седалка.                 Най-значими за клиентите вероятно ще са промените в интериора. Duster е забележимо по-комфортен - с нови материали за седалките и тапицерията, с истински подлакътник за шофьора (вместо досегашната допълнително добавена тапицирана летвичка). Заради оплаквания от потребители управлението на круиз контрола вече е върху волана, макар че той си остава обикновен, неадаптивен.                Отпред вече има два USB порта, с опция за два и отзад. Освен това предните най-после са смъкнати долу, а не са горе до екрана на мултимедията, така че повече не се налага да обесвате телефона си, за да го заредите.

Самата мултимедия е влязла със скок в ХХI век. Тя вече ползва 8-инчов екран в две нива. По-скъпото добавя навигация, макар че не сме сигурни дали ви е нужна при лекотата, с която колата се свързва със смартфон. Освен това Dacia предлага доста допълнителни аксесоари - странични стъпенки, багажник за велосипеди и така нататък.                 В пътното поведение няма кой знае какви изменения, като изключим волана. Той е станал с една идея по-прецизен, а при скорости над 70 километра в час леко се втвърдява за повече сигурност.                    Мястото и на задните седалки е достатъчно. Багажникът побира 478 литра във варианта с предно предаване и 467, ако си вземете кола с 4x4.                     С две думи, в Dacia са запазили рецептата на най-популярното си ястие, и само са добавили малко повече подправки. Duster не е загубил главния си коз: да е проходим SUV на цената на малка градска кола. И разчита благодарение на това съвсем скоро да прехвърли границата от два милиона продажби. Съдейки по факта, че бе най-продаваният кросоувър в Европа през август, вероятно няма да му е трудно.

Още снимки от теста на новата Dacia Duster вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    по-хубава от новата кола няма , та тя дори да е Дачия
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Върнете к4м!!!!!! Махнете ги тия японски и миксери с верига
  • #26
    заДръстер ( преди 3 години )
    силата на дребния задръстеняк, слязъл от москвича и нивата!
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Бреййй, много разбирач, много нещо. То и затова сме на това ниво...с най-стария автопарк и с най- мръсния въздух. Заради ей такива главочи и техните "вечни" морги. Предпочита да си трови здраветон с 200лв. цигари на месец, вместо да си вземе една лизингова нова кола.Понеже румънците са много прости, от 50г. карат дачии. Направете и вие една Дачия, наложете я като най-продавана, па после елате тука да ви похвалим и наградим!
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    a
  • #23
    ДО 24 ( преди 3 години )
    Всичките ви познания са такива шмотън! "Погледнах в интернита" - ти гледай където си искаш, аз ти казвам за колко взех ТЕСТОВ автомобил!Ти ми гледаш цени от които постоянно имат промоци за - 4-6 000 Евро! XV ново можеш да си вземеш за 26-28 000 Евро ако отидеш на място! За 34-35 000 Евро ми предложиха новия Аутбек и то на нула километри! Всичките ви спорове и пристрастия са на база клипчета и статийки, а личния опит е да пишите по форумите -"някой да продава задна чистачка втора ръка за Голф 4?"
  • #22
    Пинко ( преди 3 години )
    Що за лузър трябва да си, че да се радваш на грозен румънски клозет, че чак и да го сравняваш с нормалните марки??! Като седнеш вътре и все едно се намираш в някаква пародия. А сигурно и защото са много хубави, заради това цената на втората ръка се.е сгромолясала!
  • #21
    ( преди 3 години )
  • #20
    AAV ( преди 3 години )
    Както винаги - хейтъри, които от висотата на престарелите си "премиуми" плюят по всичко, което не могат да си позволят. Сравнявайте нова с нова кола! Дачия може и да не са най-хубавите, но предлагат най-много кола срещу парите си. Дори и западняците ги оценяват и затова са сред най-купуваните. Сравнявате Дачия със стари коли? Скоро бай *** ще иска да подмени 20-годишната си кола с по-нова западна 2-ра у-ба и какво ще има за избор - все повече Дачии, които днешните европейци купуват като нови.
  • #19
    Хаха ( преди 3 години )
    Оле, мн *** коментари..идеални бяха за четене в тоалетната! Благодаря хаах
fallback
Последни