IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Не вярвайте на тези две функции на колата, когато вали

Системите за аварийно спиране и за поддържане на лентата излизат от строя

Внезапно изсипал се дъжд може да влоши видимостта пред шофьор на автомобила по време на движение. Това обаче може да попречи и на системите за безопасност на превозното средства, заради чийто отказ се стига да инцидент на пътя.


безопасност дъжд


Американската автомобилна асоциация (ААА) проведе поредица от тестове, за да разбере какво се случва със системите за безопасност в условия както на слаб, така и на проливен дъжд. Изпитанията са проведени в лабораторни условия и показват любопитни резултати.

Оказва се, че при скорост от 56 км/ч в 33% от случаите автомобилите се сблъскват със спряло преводно средство, защото системата за аварийно спиране отказва. Още по-лошо е положението с функцията за поддържане на лентата - 69% от автомобилите напускат платното си, защото системата изключва. Експертите от AAA отбелязват, че системите за безопасност на превозните средства обикновено се тестват в идеални условия вместо в реалния живот, където обикновено се използват от шофьорите.

„Системите за безопасност на превозните средства разчитат на сензори и камери, за да видят пътната маркировка, други автомобили, пешеходци и препятствия по пътя. Така че, естествено е, те да бъдат по-уязвими при дъжд", коментираха от Асоциацията.

При допълнителни тестове беше установено също, че мръсното предно стъкло като цяло не оказва негативно влияние върху работата на системите за безопасност. Все пак се препоръчва на шофьорите да почистват стъклото през тях, за да може пътуването им да бъде по-сигурно.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То се видя, падна малко дъжд тия дни и групата катастрофи в София се напълни с изхвърчали БМВ-та с задно карани от неможещи, но за сметка на това с огромно самочувствие.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 1 месец )
    Именно. На Матрицата не й трябват хора а ботове. Устройствата лишават мозъка от основната му дейност. Но системите могат да запълнят някой пропуск: тя гледа наляво за включване в кръгово и подпира тоя пред нея.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    бензин, атмосферен, ръчни скорости, газ със жило, без тракшън контрол, абс и есп може....и климатик с 1 (едно) копче, ел стъкла и ел огледала. Другото са излишни глупости, които само оскъпяват и очевидно са предпоставки за инциденти и возене с пътна помощ
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 1 месец )
    Всичко е точно, по план. Хората ще продължат да регресират. Имам чувството и че това е целта.
  • #2
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Очи, ръце, крака, внимание, предвидливост, отговорност, навременни и ефективни действия трябват. И поддържан автомобил с подходящи гуми. А не "системи за безопасност" и да се чудя много ли вали, че да им пречи на работата, ама с 57 км/ч или с 55 км/ч съм сега, ама тя тази кола е по-добра от моделите на другите производители и пр. измислици от времето, когато хората си мислят, че модерното е непременно равно на хубаво...
  • #1
    4 rate up comment 13 rate down comment
    да е ясно ( преди 1 месец )
    Жена шофер нема