fallback

Европейският парламент гласува пълна забрана за пиене на алкохол и шофиране

Приетата от депутатите резолюция предвижда и намаляване на скоростта в градовете

Европейските пътища са все по-безопасни, но скоростта, с която те се превръщат в такива, все още е бавна и Европейският съюз иска да ускори процеса, така че да има по-малко жертви по пътищата. Затова и евродепутатите приеха приеха резолюция относно безопасността на движението в ЕС.

Новите мерки включват преди всичко намаляване на скоростта в жилищни райони. Европейският съюз препоръчва тя да се намали до 30 км/ч, за да може да се защитят пешеходците и велосипедистите. В резолюцията се припомня, че именно превишената скорост е свързана с 30% от инциденти с фатален изход.

Втората цел е да се намали смъртността на пътя след употреба на алкохол. В момента 25% от смъртните случаи на пътя са по тази причина. В много от държавите в ЕС има толеранс (в България той е до 0.5 промила), но сега се настоява той да бъде понижен до нула. Такъв е случаят в някои източноевропейски страни . като Унгария или Словакия, например.

В резолюцията се припомня, че 22 700 души умират всяка година по пътищата на ЕС, около 120 000 са сериозно ранени. ЕС си беше поставил за цел да намали наполовина броя на смъртните случаи по пътищата между 2010 и 2020 година, но в крайна сметка беше постигнат спад само с 36%. Сега новата цел е нула жертви през 2050 година и за да се постигне това, се предприемат новите мерки.

Сред тях е включването на „безопасен режим на шофиране“ в смартфоните, така че водачът да не се разсейва повече по време на шофиране. Именно използването на мобилни телефони е сред най-честите причини за инциденти на пътя.

fallback
  • #16
    аз да ви обадя ( преди 3 години )
    Да се включи безопасен режим в телефона!? Тази функция я има още от преди доста време при апаратите на Blackberry.
  • #15
    Анонимен ( преди 3 години )
    Направо ако искат може в града колите само да се бутат. Когато излезеш от града я палиш и си продължаваш. Никой обаче не обръща внимание на това, че много често именно пешеходци и велосипедисти са виновни за инцидентите - пресичане без оглеждане, каране на велосипед от грешната страна и без спазване на общите правила за движение. Някой много грешно им е втълпил, че са ,,с предимство" и общо-взето си се движат както намерят за добре. Само, че имат и определени задължения, които не спазват.
  • #14
    хахааха ( преди 3 години )
    30км/ч ограничение на скоростта в населено място. Че то с колело мога да карам по бързо. 35 без проблем се поддръжат на равно а по надолнище може и над 50-60. Представяте ли си да ви спре полицай докато карате колело и да ви глоби за превишена скорост хахахаха....на къде отива тоя свят?
  • #13
    ОРОЗ ( преди 3 години )
    Тия търтеи в Европарламента се занимават с глупости. Има далеч по-належащи въпроси които трябва да решават.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    В България трябва да се борим да спрем да минаваме на червено. Те за какви неща си мислят...
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, все едно спазвате ограниченията, айде бе
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Пишеше че навсякаде в Париж ще вкарват ограничение 30км/ч за да защитят хората, въпреки че на практика средната скорост на колите в града била под 20км/ч заради задръстванията. Тогава защо има нужда от допълнително ограничение 30 ако хората така иши иначе карат с 20? Никой не говори да караш с 120 в града, но 50 си е напълно достатъчно и 30 в жилищните зони
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    никой не ви отнема правото да се движите с 120 в града, просто никога не сте имало такова право, убави мамини сладки
  • #8
    Киро ( преди 3 години )
    Хубавото, че цялата тая глупост е само резолюция, т.е препоръка. Който иска да си прави ограничението 30 км/ч. Ние не искаме. Ако искат и 0 км/ч да го направят, тогава пострадалите от коли ще са 0%. ЕС е хубаво нещо, но аман от някакви чиновници заплатаджии, вместо по важните проблеми да се занимават, те глупости си гласуват.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Забележете как вкарват все повече ограничения уж да спасят хората. 0 жертви по пътищата на европа може да има само ако никой никаде не кара. Но за да си изпълнят целта ще направят всичко възможно, включително да потиснат обществото отнемайки му правата
fallback
Последни