При премиерата на лифтбека Mercedes-Benz EQS (най-скъпият електромобил на германската марка) от компанията-производител посочиха пробег от 770 км с едно зареждане на батерията. Тестовете по стандартите на американската агенция за опазване на околната среда EPA обаче показа доста по-скромни резултати.
Разликата между очаквания и реалния пробег е близо 1/3. Стандартната версия на EQS изминава 563 км, а тази със задвижване на четирите колела - 547 км. Това означава, че като пробег електрическият флагман на Mercedes отстъпва на обновената Tesla Model S и на седана Lucid Air.
Последният е рекордьор по пробег, като официалният му резултат е 837 км. Германският електромобил трябваше да покаже подобен резултат, тъй като батериите на двата модела са с почти еднаква мощност - 115 кВт/ч при EQS срещу 113 кВт/ч при Lucid Air.
Двата електромобила могат да се похвалят и с отличен коефициент на аеродинамично съпротивление, което също е от огромно значение за пробега. От тестовете на EPA се вижда, че и размерът на джантите играе важна роля. Резултатът на версията EQS 450+ с 20-цолови джанти и задно предаване се отличава от тази на EQS 580 4Matic+ с 21-цолови джанти и задвижване на четирите колела.
Снимки: Mercedes-Benz