fallback

Toyota Mirai постави световен рекорд по пробег на водород

За два дни седанът измина 1360 км без допълнително зареждане

Седанът Toyota Mirai влезе в Книгата на рекордите Гинес за най-голямо разстояние, което е изминато без допълнително зареждане от електромобил, задвижван от водородни клетки. Машината е изминала 1360 км по пътищата на Южна Калифорния, което е и световен рекорд за кола на водород.

Съдията от Книгата на рекордите Гинес - Майкъл Емприк, потвърди, че резервоарът на Toyota Mirai не е бил отварян нито веднъж по време на пътуването, което е продължило 2 дни. Седанът е бил зареден напълно само веднъж - преди началото на пътешествието.

Водородният модел е потегли от техническия център на Toyota в Гардън (Калифорния), като зад волана е седнал Уейн Гердес. Той професионалният хипермайлър - така се наричат пилоти-изпитатели, чиято цел е постигане на максимално енергопотребление и съответно най-голям пробег с едно зареждане.

Заедно с него в колата е бил колегата му Боби Уингър, като през първия ден двамата са изминали 761 км, преди да се върнат у дома в Гардън. На втория те са предпочели местен маршрут, включващ движение в час пик по магистралата Сан Диего, свързваща Лос Анджелис и Ориндж Каунти.

След нови 598 км двата се връщат в Гардън, където се оказва, че са успели да постигнат ефективност от 152 MPGe. За сравнение, най-ефективният автомобил според Американската агенция за опазване на околната среда - Tesla Model 3 Standard Range Plus RWD, постига 142 MPGe.

За пътуването си седанът Mirai е изразходвал 5,65 кг водород и не е отделял CO2, а само малко вода. Според Toyota, стандартен автомобил за също разстояние би отдели около 301 кг CO2.

Снимки: Toyota

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази кола струва 150 000 лв и едно зареждане на резервоара струва 100 лв с които изминава реално към 500 км. Това прави около 20 лв/100 км, ужас от където и да го погледнеш.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Този рекорд са го поставили в пустинята Мохаве при никакъв трафик сигурно. В реални условия пробега навярно е двойно по-малък, а пък през зимата сигурно три пъти по-малък ако въобще успее да запали.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    За тези водородни автомобили слушаме вече 20 години и досега няма нищо реално на пазара което човек да може да си купи и да го ползва. Някой да е виждал водородна кола по пътищата? Аз не съм. Къде са станциите за зареждане с водород. В България май няма нито една такава станция?
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами добре е. Но защо колата е толкова грозна? Сякаш нарочно ги правят грозни за да не се продават. Правят ги тези коли само да разлайват кучетата да отвличат вниманието и да показват колко са "еко". В същото време са най големия замърсител в света. Продават милиони замърсяващи автомобили със стари технологии от 1985г.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Кой каквито технологии разработва - такива рекорди поставя. Японците поставят рекорд по енергийна ефективност с нулеви емисии, немците поставят рекорди по канцерогенни емисии и плащане на рекордни глоби за измами и непокриване на еко стандарти.
  • #1
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 3 години )
    И да сравним: 5 кила от газа - Н с/у 100 килца бенцин; и крайният резултат /в случай, че верно е посочен/: неколко капки вассер-ман с/у 300 КИЛА, не прассе, а мръсен отровен въглероден двуокис - яко замърсяващ околната атмосфера и вреден за дишането ни...И после ДВГ можели по нещо да се сравняват с новите супер-машини щадящи ОК.среда!!!
fallback
Последни