fallback

Toyota Mirai постави световен рекорд по пробег на водород

За два дни седанът измина 1360 км без допълнително зареждане

Седанът Toyota Mirai влезе в Книгата на рекордите Гинес за най-голямо разстояние, което е изминато без допълнително зареждане от електромобил, задвижван от водородни клетки. Машината е изминала 1360 км по пътищата на Южна Калифорния, което е и световен рекорд за кола на водород.

Съдията от Книгата на рекордите Гинес - Майкъл Емприк, потвърди, че резервоарът на Toyota Mirai не е бил отварян нито веднъж по време на пътуването, което е продължило 2 дни. Седанът е бил зареден напълно само веднъж - преди началото на пътешествието.

Водородният модел е потегли от техническия център на Toyota в Гардън (Калифорния), като зад волана е седнал Уейн Гердес. Той професионалният хипермайлър - така се наричат пилоти-изпитатели, чиято цел е постигане на максимално енергопотребление и съответно най-голям пробег с едно зареждане.

Заедно с него в колата е бил колегата му Боби Уингър, като през първия ден двамата са изминали 761 км, преди да се върнат у дома в Гардън. На втория те са предпочели местен маршрут, включващ движение в час пик по магистралата Сан Диего, свързваща Лос Анджелис и Ориндж Каунти.

След нови 598 км двата се връщат в Гардън, където се оказва, че са успели да постигнат ефективност от 152 MPGe. За сравнение, най-ефективният автомобил според Американската агенция за опазване на околната среда - Tesla Model 3 Standard Range Plus RWD, постига 142 MPGe.

За пътуването си седанът Mirai е изразходвал 5,65 кг водород и не е отделял CO2, а само малко вода. Според Toyota, стандартен автомобил за също разстояние би отдели около 301 кг CO2.

Снимки: Toyota

fallback
  • #16
    До13 ( преди 3 години )
    Пък от 23 век ще е 116 елемен Бидоний...в исторически план естествено, смехурко!
  • #15
    Чук до 17 ( преди 3 години )
    Те на оня мошеник южноафриканчето теслите ги карат юного неикономично на тестовете шъ знайш....
  • #14
    Max ( преди 3 години )
    До 16-ти, пропуснал си,че колата е карана от професионалист на тема "икономия"!
  • #13
    snaky ( преди 3 години )
    До 16: не бъркаш нищо, само че както всички се сетихме тези са карали адски икономично и в нереални условия. Реално колата си минава към 500/600 км, което пак си е супер. Около 1 кг водород на 100 км. Като цена ще ти излезе все едно караш на бензин. А на тоз долу дето му е скъпо по 9 евро за кг, като му вдигнат бензина на 4 лева и Квч на левче, ще му се стори супер идея да кара на водород. Макар че то на повечето суперчарджъри и сега си е солено.
  • #12
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 3 години )
    До н-р 14: Ако си прав в цената на кило от газа Н, то тогава изглежда, че явно си доста скаран с чистата аритметика: При този - посочен разход за изминатото разстояние общата ст-ст на прехода е точно . 100 БГ-ЛЕВА; докато при бензина аз го сметнах на около 3х по-скъп разход, т.е. 300 BGN при малко по-ниски цени на горивото от днешните. Ако бъркам, може някой да се опита да ме кУригира - нищо против.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    За момента водорода е луксозно гориво за луксозни коли. 9 евро е килограм водород, не виждам как ще стане масов. Отделно колите на водород са в пъти по скъпи от електрическите, супер скъпа е технология. Може и да стане евтино, но най-вероятно няма да сме живи, поне две поколения.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Технология от 22ри век е химичен елемент номер 115 Московий и историята на Боб Лазар ;)
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Електрическите автомобили са технология от 19 век. Водородните са технология от 22 век! *** ли ще доживеем времето на истински ефективните водородни автомобили.Първо науката трябва намери начин да съхранява водорода под формата на метал. В газообразно и течно състояние не е ефективно. Металния водород и истинското решение. Да е стабилен елемент при стайна температура а да става на газ при взаимодействие с други елементи. Метален водород! Това е технология от 22 век.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Е много ясно че ще карам на Газ! LPG = Най доброто и най чистото гориво. Това е истинското адекватно и ефективно зелено решение. А не разни електрически и водородни недоразумения дето струват майка си и баща и имат куп недостатъци.
  • #7
    ... ( преди 3 години )
    ima nad kakvo da pomislim v tazi nasoka.
fallback
Последни