fallback

Най-бързата зарядна станция в света пълни батерията за 15 минути

Устройството на компанията ABB може да обслужва до 4 електромобила наведнъж

Шведско-швейцарската инжинерингова компания ABB представи най-бързото в света зарядно устройство за електромобила. То получава името Terra 360, в което числото показва мощността - 360 киловата. Към станцията могат да се включат до 4 електромобила наведнъж, като пълното зареждане на акумулаторите им, независимо от модела, ще отнема не повече от 15 минути.

Пълненето на батерията на всеки електромобил с енергия за 100 км ще се осъществява от Terra 360 за по-малко от три минути. Плановете на ABB предвиждат още в края на тази година свръх-бързите терминали да се появят в Европа, а през 2022 година - в САЩ, както и в страни от Латинска Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион.

Фирмата ABB (Asea Brown Boveri) започва да разработва зарядни станции за електромобили през 2010 година, като до момента е продала 406 000 устройства в повече от 88 държави. Последната станция е и най-мощната в света, твърдят от компанията, въпреки че през 2019 година нефтеният гигант Repsol инсталира в испанската провинция Биская терминал с 400 киловата. При него времето за зареждане е 10 минути, но нито един сериен електромобил не поддържа такава мощност.

Станцията Terra 360 на ABB е най-близко до днешните модели на ток. Например, електромобилът Genesis GV60, както и изградените на същата платформа Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 приемат 350 киловата. Същото важи и за кросоувъра Cadillac Lyriq с инновационните си батерии Ultium, които ще се поставят и на електрически модели на другите марки, контролирани от General Motors.

Снимка: ABB

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Напълно съгласен с теб в случая е съвсем вярно.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    До 12,ами то ограничението на изхвъляните вредни емисии се налага заради промяната на климата бе,какви зелени,пемпени и всякакви цветове ти се виждат.Смерчове в Черно море да не би да мислиш,че е типично явление,или сняг в пустинята.Това трябва да ти свети като червена лампа за това какво се случва с климата и натрупаните отрови,особенно от такива автоморги,като автопалка в Бг.Мисли ако имаш с какво и за живота на поколенията след теб или не те интересува как ще живеят децата ти.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    До 11,ами това показва,че малко си чел за историята на автомобила. В началото на появяването е имало точно такива кибици,които са оплювали автомобилите с огнени коне и са им давали минимален живот,а то се оказа,че те изхвърлиха животиската тяга и каруцата от пътя,нещо такова ще се получи и с автомобилите с ДВГ,но за сега е малко рано. до педи 2 години пробег от 200 км. се смяташе за велик,сега такъв го правят почти всички ел.коли.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    До 6,ами това е Порше Тайкан,толкова ли не можа да го познаеш?
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    автомобила никога няма да замени коня казала кобилата
  • #11
    До #10 ( преди 3 години )
    Преди век не е имало евродирективи които да забраняват каруците . Автомобила с ДВГ се е наложил сам благодарение на качествата си . Нищо подобно не може да се каже за електрокарите ви . Ако зелените талибани не ги пробутват няма да съществуват .
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз това за след петте години от 10 години го слушам. В момента го няма и ако имаш излишни пари да купуваш батерии, такива зарядни са твоя човек. Иначе не съм чувал някой, някога да е обяснявал какви недостатъци е имал ДВГ спрямо каруцата, явно тоя разказ ти се разказва по наследство, знам само, че всеки е искал автомобил, но не е можел да си го позволи, докато не идва Форд и не прави автомобила достъпен. Ти обаче явно други истории знаеш.
  • #9
    popa ot razgrad ( преди 3 години )
    това зарядно устройство ще убие батериите...
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Мдаа с толкова мощно зарядно, два пъти като заредиш и капацитета на батерията си ще е паднал на 50%
  • #7
    Зеленоок ( преди 3 години )
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY - Поршето е....
fallback
Последни