Tesla даде под съд своя бивш китайския клиент Хан Чао, който се изказал негативно за американската компания в интернет. Искът не Tesla е на стойност 5,05 млн юана (около 660 000 евро), като за него съобщи самият Чао, който публикува документа в социалната мрежа Weibo. Това не е първият конфликт между двете страни, като по-рано китаецът спечели дело срещу производителя заради дефектен електромобил.
Както съобщава South China Morning Post, през май 2019 година Хан Чао си купил от дилър на компанията Model S на старо, който нямал никакви сериозни повреди. Месец по-късно колата започнала да издава странни звуци и внезапно спряла. Електромобилът бил в гаранция и компанията се съгласила да отстрани повредите, но отказала да смени колата на Чао.
Хан обаче не оставил нещата така и се обърнал към трета страна за оценка на автомобила, като при проверката били открити следи от пътно-транспортно произшествие. Китаецът решил да се обърне към съда и завел дело. Адвокатите на Tesla отричали обвиненията в мошеничество, като заявили, че катастрофата била лека, но съдът решил, че компанията е виновна, тъй като не е предоставила информация на клиента. И ако той е знаел за инцидента, е имал право да се откаже от покупката.
В крайна сметка Tesla е трябвало да плати на Чао един милион юана (119 000 евро), като в сумата е включена стойността на платената кола и компенсация за клиента. Историята обаче не приключва дотук - веднага след като превели парите на клиента си, от Tesla са завели дело за 5 пъти по-висока сума. Мъжът е обвинен в нанасяне на щети по репутацията на компанията, тъй като в свои публикации той нарекъл Tesla "производител на бокулци", а нейните служители - "шарлатани".
Това, според адвокатите на американския производител, водело до формиране на отрицателен имидж и от Tesla настояват не само за финансово обезщетение, но и за публично извинение от страна на Чао.