fallback

Историческият срив за дизела в Европа

За първи път в историята са продадени повече електрички и plug-in хибриди

Продажбите на автомобили в Европа все още намаляват и това едва ли е изненада. Заради кризата с чиповете и коронавируса през август регистрациите на нови автомобили в 27 от държавите в ЕС са едва само 713 714. Това е с -18% в сравнение с резултата от преди 12 месеца и с -33% в сравнение с август 2019 година. Всъщност, резултатът е най-лошият от 2014 година насам.

Въпреки общия спад, продажбите на електрическите и plug-in хибридните автомобили продължават да растат, като през миналия месец те представляват 21% от общия брой (151 737). Така те надвишават дизеловите автомобили с 1% или с 10 100 единици. За сравнение съотношението през 2019 година е била 30% на 3% в полза на дизелите, а през 2020 година - 29% на 11%.

За популяризирането на електрифицираните превозни средства помага и кампаниите, водени от властите в отделни страни, които стимулират покупката на автомобили с ниски или нулеви вредни емисии. Експертите обаче отбелязват, че човечеството е изправено пред промяна в навиците за покупка на автомобил и това ясно се вижда от резултатите.

Най-продаваните електрически автомобили в Европа през август 2021 година са Volkswagen ID.3 - 7 904 бройки, следван от Tesla Model 3 (7824) и Volkswagen ID .4 (4 624). В класацията на плъгин хибридните автомобили начело е Ford Kuga - 3512 единици, следват Mercedes-Benz GLC (2670), BMW 3-Series (2343), Mercedes A-Class (2296) и Audi A3 (1692).

fallback
  • #9
    TSLA ( преди 3 години )
    Поради размерите си, твърдите дизелови частици не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта. Следва посещение при онколог, кардиолог, пулмолог и прочее ..лози. ДПФ-ите не решават проблема, понеже се самоизпразват периодично. Бракуваната дизелова скрап е вече в България - справка над 1.7 млн. дизели срещу 1.3 на бензин.
  • #8
    До #4 ( преди 3 години )
    *** ко прикааш, сичкуту камион е бензиново ха ха...толкоз за "дори бизнеса"))))
  • #7
    До #4 ( преди 3 години )
    Всъщност, точно в Германия, делът на дизела беше най - малък. В Норвегия, Австрия, Швеция, Франция и др, достигаше до около 65-80%. Относно бъдещето, доста забрани като цяло, помагат на "новото" електрическо бъдеще. Европа клекна в момента покрай тока, представям си след 15г, ако не се вдигнат драстично мощностите, колко евтино и яко ще е да се кара на ток. Отделно че и рейнджа е нищожен
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    слагате запетайки преди и все едно пишете на английски, жалки *** смотани
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    махнете субсидиите, и да видим какво ще се случи? Малцина са, които взимат хибрид, за да го карат като такъв.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    След 15 години маркетинг и наливане на пари в разработки, за да убедят хората, че дизела е бъдещето със зор изравни бензина. И точно един скандал по-късно отново падна. Европееца при равни условия не би купил нафта за лично ползване. При положение че в Германия - меката на нафтата 60% от пазара е служебни коли а в пика си дизела стига 55%. Тоест дори бизнеса не разчита изцяло на нафта
  • #3
    младен ( преди 3 години )
    Нещо не вденах какъв е тоя исторически срив! Ба и гръмкото заглавие, все едно дизеларките ги хвърлят в морето а дизела е станал 5 евро цента.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    хубаво, че от ЕС няма да питат родните андрешковци
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Политическия срив на дизела в Европа.....същия срив на нормалните и големите бензинови мотори, политическия възход на електичките и ска па ни те бензинови малолитражки. Кво да прайш еко та ли ба ни сър.
fallback
Последни