IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха с колко се увеличава разхода в дъждовно време

В тези условия автомобилът се нуждае от повече гориво, но разликата е стряскаща

За никого не е тайна, че заради локвите на пътя разходът на гориво може да се увеличи. Това се дължи на факта, че в подобни условия се увеличава съпротивлението и затова двигателят се нужда от по-високи обороти. Интересно е обаче, с колко точно може да се увеличи разхода.


аквапланинг Dacia


В случая експертите от автомобилното издание Aif са провели експеримент с кросоувъра Dacia Duster, който е оборудван с 1,3-литров бензинов турбомотор и вариаторна скоростна кутия. В сухо време при пътуване по равен асфалт със скорост 80 км/ч разходът на гориво е точно 6,0 л/100 км.

Ако скоростта бъде увеличена до 90-100 км/ч, то вече двигателят харчи около 7,5 л/100 км, а при движение със 120 км/ч разходът на гориво скача до над 10 л/100 км. Резултатите на мокър път обаче са доста изненадващи, тъй като заради водата под колелата съпротивлението се увеличава и колата харчи с 40% повече.

Оказва се, че при движение по силно наводнен път със скорост до 90 км/ч Duster изразходва повече от 12 л/100 км. При това експертите съветват при подобни условия да не се развиват подобни скорости, защото още при 70 км/ч се появява аквапланинг, а той е много опасен за автомобилите с две задвижващи колела.


0 от 500
  • #10
    11 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Статията е доста заблуждаваща. Трябва да се уточни че става въпрос за силен дъжд с доста натрупване на вода. При лек дъжд с добро дрениране на пътя ефекта е точно обратния, знаем че мократа настилка има лошо сцепление т.е. ниско съпротивление. От това следва и леко намаляне на разхода.
  • #9
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Прав си понеже ние в БГ караме основно коли над 200 коня и 2.5 литра обем не сме като западноевропейците с миксерите
  • #8
    1 rate up comment 23 rate down comment
    Няма име ( преди 2 години )
    С Аутбек 3.0 се наврях в голяма локва със 150 км/ч. Не я видях изобщо. Уплахата беше голяма защото бях на магистрала, а около мен имаше и други автомобили, но изненадата беше огромна. Колата не мръдна, буквално. От където влязох, от там и излязох.
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    kvy ( преди 2 години )
    #6 не случайно споменах, че значение има мощността на двигателя, с какви гуми е колата и т.н. А не взели СУВ с двигател от миксер и очакват да е всичко точно.
  • #6
    18 rate up comment 5 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Давам ти пресен пример от миналата събота. Пътувах към София от Бургас, валя през половината път. Разстоянието обикновено го минавам със среден разход от 6,7/100 при средна 140 км/ч, тази събота го минах с 6,9/100 при средна от 135 км/ч. Демек има разлика, но не е толкова колкото пишат. Забелязал съм че вятърът играе по съществена роля в разхода на гориво, особено при силен насрещен
  • #5
    14 rate up comment 0 rate down comment
    kvy ( преди 2 години )
    Съгласен съм с теб. Много има такива, пенят се и спорят, като забравят, че законите на физиката, термодинамиката няма как да се променят.
  • #4
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Аз не, ама много така мислят! Като например в коментари - моя дизел и в зима и в дъжд и в сняг и по баир, с един резервоар минава 1200 километра! Такива коментари не си ли чел?
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    kvy ( преди 2 години )
    #1 ти да не мислиш, че при увеличено съпротивление консумацията на енергия остава константа?
  • #2
    15 rate up comment 6 rate down comment
    kvy ( преди 2 години )
    А защо не направят същият тест, но с по мощен автомобил. Нещо 200+ к.с. защото този миксер и без вода при един лек баир и ще му скочи двойно разхода.
  • #1
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Така е ( преди 2 години )
    Това е статия за специалистите които не знаят, че ДВГ колите им горят също повече и пишат за електричките, че харчели повече!