fallback

Как експертите сбъркаха с хибридите преди 15 години

Този път обаче бъдещето на автомобилите е обвързано и със законови промени

Като се има предвид какво се случва в автомобилната индустрия и в медиите, които я отразяват, едва ли някой се съмнява, че през следващото десетилетие тя ще бъде доминирана от електрически превозни средства. Такива са и прогнозите на повечето експерти, но една статия в изданието Vice показва, че много от тях вече сбъркаха веднъж, при това сериозно.

През 2008 година 125 топ-мениджъри от автомобилната индустрия трябваше да отговарят на въпроса "Какви ще бъдат автомобилите през 2020 година?" Анкетата беше организирана от IBM, като тя даде категоричен отговор - през 2020 година всички автомобили ще бъдат хибриди.

Дванадесет години по-късно се оказа, че тези експерти грешат сериозно. Повечето от тях са американци, а статистиката показва, че през 2020 година хибридите имат едва 3% пазарен дял в САЩ. В Европа той е почти същият през 2019 година - 3,6%, но на следващата скача до 8%.

Статията от 2008 година обяснява как стремителното увеличаване на цените на газа и огромното повишаване на осведомеността на хората за изменението на климата стават причина за повишеното търсене в САЩ на малки и икономични превозни средства. Това е причината продажбите на Toyota Prius да скочат двойно на годишна база от 181 000 единици през 2007 година, а други производители - като GM, да заложат на хибридни модели като Chevrolet Volt.

Оказва се обаче, че хибридната технология е прекалено скъпа и когато цените на нефта спаднаха, а производителите започнаха да внедряват технологии като турбокомпресор и системи "старт-стоп" за намаляване на разхода, потребителите се върнаха към конвенционалните автомобили. И съответно обърнаха гръб на хибридите.

Трябва ли всичко това да кара хората да приемат с недоверие твърденията, че електромобилите ще доминират през следващото десетилетие? Според Vice, положението в момента е напълно различно, тъй като вече не се разчита на настроенията на потребителите. Този път технологията (под формата на по-евтини батерии) и най-важното - законодателството под формата на предстоящи забрани на двигателите с вътрешно горене, няма да оставят никакъв шанс на купувачите, освен да преминат към електрически превозни средства.

fallback
  • #11
    Гамю ( преди 2 години )
    Бе вече 40 години чакам да забранят двутактовите матори , в югоизточна Азия съроят 1 000 жентрали на *** , Кетай миналатагодина пусна 300 ГВт мощности ,(цялата раша е 260 Г Вт) да си мечтаят теслите ...изобщо не е случайно ( и лошо) че Морган е бил шута на Теслата
  • #10
    Вътю Т. Панчев ( преди 2 години )
    Ми ще сменим правителствата и готово
  • #9
    Тори ( преди 2 години )
    За мен електро автомобилите са един фалшив балон който скоро ще се спука. Разни хора ми говорят за екология, но никой от тях не каза колко вредни емисии се отделят при производството и унищожаването на тези огромни батерии пълни с химикали. Според мен не е одачни някой да си закупи автомобил който струва два чувала пари и да не може да стигне с него от София до Варна.
  • #8
    СМОГ ( преди 2 години )
    Всички сте уникално забавни фигуранти като почнете да чупите чупки в кръста за тези батерии, обаче като ви питат къде ви се рециклираха филтрите в храстите, консумативите, течностите, гумите в реките, локвите с масло на всяко паркомясто и всичките чували с чаркалаци, кой ви диша газовете от гърнетата, настава една шумна тишина.
  • #7
    факт ( преди 2 години )
    Как виждаш да се ползват въглищни централи като вече почти няма въглища.
  • #6
    Дифорс ( преди 2 години )
    Преди 35 години учехме, че световните запаси от нефт са за още 20-30 г. Ами явно не е така. Съгласен съм, че бъдещето принадлежи на възобновяемата енергия, но би било добре подмяната на автопарка да стане на пазарен принцип, а не на наложен такъв. Апропо, уж желаем екологично бъдеще на планетата, а ще бълваме батерии без възможност за рециклиране. Ще ползваме въглищни централи за производството на енергия за ел. колите, защото тази от фотоволтаици няма да е достатъчна.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    ДВГ е пътник поради намаляващите световни запаси от петрол и газ няма никакво бъдеще двг.Само полуидот може да се надява за бъдеще на двг
  • #4
    До 3 ( преди 2 години )
    Този фашизъм е възможен, защото е пълно със заблудени мъскзомбита!Повечето от тях няма да имат пари в този живот да си купят ел. кола, но са големи фенове заради вярването,че така ще им е много по евтино да си ходят на село и веднъж в годината на море!Нито ще им е по-евтино,а вече се на хоризонта са автомни коли и забра сам да шофираш!
  • #3
    Мда ( преди 2 години )
    Абсолютен фашизъм!Като не искате да ползвате елктрички,щото не струват и щото масово ел. енергията все още е ***, ще ви накараме със закон!Ами направете ги привлекателни, покажете ни, че добива на рудите за батерии и производството на ел. енергия са чисти и си струва да се изхарчат трилиони за принудителна подмяна на автопарка .... който е отговорен за 15% от замърсяването на въздуха и сами ще минем на електрички!!!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Да не забравяме и още един фактор. На т.н. експерти много им се искаше колкото се може повече от колите да бъдат хибриди. Защо? Просто е - това рязко би вдигнало нивото на продажбите в парично изражение. Същото се отнася и за приходите от експлоатация, обслужване и сервиз. Още при появата на хибридите прозрях, че опитват да ми продадат две коли, но със споделени гуми и ламарини :))) - скъпи, сложни, капризни. Без мен!
fallback
Последни