fallback

Планът на Toyota - два пъти по-евтини батерии с ресурс до 30 години

Японският производител ще продължи да залага основно на хибриди

Toyota е един от производителите, които се отнасят доста внимателно към еуфория, причинена от преминаването на автомобилната индустрия към електрически превозни средства. За разлика от останалите компании, тя ще продължи да залага предимно на хибриди, които ще бъдат основният продукт в нейната гама през следващите 10 години.

Планът на Toyota предвижда инвестиции в размер на 14 млрд. долара в разработката на батерии от ново поколение за електромобили и хибриди. Задачата е през 2030 година компанията да продава 8 млн електрифицирани машини, като в тази бройка влизат хибриди, електромобили и модели на водород.

От тях само 2 млн ще бъдат изцяло електрически, като това изглежда доста скромно на фона на плановете на корпорации като GM, Stellantis и Volkswagen. Сумарният капацитет на батериите, които Toyota ще произвежда само или съвместно със свои партньори, в край на десетилетието трябва да достигне 200 ГВт/ч на година.

Основните приоритети при разработката на новите батерии ще бъдат повишаване на ресурса, надеждността и безопасността. Например, в Toyota се надяват, че литиево-йонният акумулатор в първия масов електромобил на марката - bZ4X, ще запази 90% от изходния си капацитет след 10 години служба. В по-дългосрочна перспектива този ресурс трябва да достигне 30 години, като едновременно с това се планира в края на настоящето десетилетие стойността на батериите да намалее два пъти.

Както и останалите водещи производители, така и Toyota се занимава с разработка на батерии с твърд електролит. Засега обаче тяхната стойност е прекалено висока, а ресурсът - много малък. Японците обаче смятат, че ще решат тези проблеми до 2025 година, когато първите такива батерии ще се появят на серийни електромобили и хибриди.

От компанията са категорични, че в близко бъдеще ще продължат да залагат основно на хибриди, като посочват, че три автомобила с такова задвижване имат същия ефект за намаляване на вредните емисии СО2, колкото и един електромобил. Нещо повече - хибридите може да се продават в държави, където в близко време не се предвижда бурно развитие на инфраструктура от зарядни станции за електрически превозни средства.

Снимки: Toyota

fallback
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 19: Батерията се зарежда от ДВГ през електродвигателите, който работи в по-ефективен режим когато е под по-голямо натоварване. При поддържане на равноменра скорост, единия електромотор генерира ток за другия. В ютюб има канал WeberAuto, там всички режими са обяснени, информирай се, не чакай информация наготово.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 16: Батериите така или иначе идват от Панасоник, Япония, а задвижването е нерентабилно да се разработва за няколко хиляди бройки само. Всъщност, сделката беше завода на Тойота във Фриймонт срещу 50 милиона в акции на Тесла и 2500 РАВ4ЕВ-та.
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 15: Хибридите на Тойота са с ДВГ по цикъл на Аткинсън със степен на експанзия 13:1 и трансмисия с два електромотора с вариращи в огромен диапазон предавателни числа - това помага ев реалността, дори при равномерно движение, колкото и да ти е трудно да го проумееш.
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 12: *** на сайта на Primearth EV Energy Co., Ltd., това е джойнт венчъра между Панасоник и Тойота. Там, в секция history ще намериш че първите литиево-йонни батерии, масово производство са от 2009-та.
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    отваряш шприцмонитор и гледаш как всеки хибрид на Тойота има реален разход от около 20-35% по-нисък от конвенционалните модели от същия клас. Тия мантри че хибридите харчели повече са валидни само за немските недоразумения
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 1: Тесляки, ползвай го тоя мозък малко - 3 хибрида имат емисии колкото 1 електромобил и 2 конвенционални автомобила. Коректното сравнение е емисии спрямо свършена работа. Фотоволтаиците не ги намесвай, защото когато собственик на хибрид си инсталира фотоволтаици, това води до "изчистване" на енергопреностната мрежа. Електромобилите винаги са мръсни точно толкова колкото е *** електропреносната мрежа.
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Добре че са Тойота да разработят заедно с Панасоник модерните литиево йонни батерии за автомобили, че без батериите на Панасоник Тесла просто нямаше да ги има, а ВАГонетките още щяха да се кълнат че канцерогенните им дизели не са канцерогенни и бъдещето е в тях.
  • #2
    До#3 ( преди 2 години )
    Тойота има повече патенти за електромобили дори и от Тесла. Има достатъчно информация за това, просто потърси.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Много са силни на приказки. На действия 0
fallback
Последни