fallback

На хората ще бъде забранено да шофират още преди 2050 г.?

Автономните превозни средства ще да задоволят всички нужди от мобилност до 2040 г.

В момента напълно автономното шофиране изглежда малко изоставащо през последните години, поне в сравнение с първоначалния график. Въпреки това, автономните технологии стават все по-често срещани в новите превозни средства. И ако адаптивният круиз-контрол, например, преди време се считаше за прекомерна опция, сега много купувачи я предпочитат.

Други допълнителни функции - като Lane Keep/Change Assist, бяха считани за революционни, когато за първи път се появиха на Tesla Model S в края на 2014 г., но сега са нещо обичайно. И цялото това бързо развитие на технологиите за автономно шофиране ката мнозина да вярват, че е въпрос на време автомобилите да започнат да се движат сами по пътищата, като комуникират помежду си.

На това мнение е и изследователската компания IDTechEx. В своя нов доклад, озаглавен „Автономни автомобили, роботизирани сензори 2022-2042 г.“ тя разглежда бъдещето на автоматизираната мобилност. Според нейните експерти, масовото въвеждане на 5G свързаност ще позволи на самоуправляващите се превозни средства да получават повече информация в реално време за тяхната среда, отколкото човек би могъл някога да обработи.

В IDTechEx вярват, че с настоящото развитие автономните превозни средства биха могли да достигнат или да надхвърлят нивата на безопасност на хората още през 2024 г. Ако този растеж се поддържа, до 2046 г. автономните машини биха могли да задоволят общото търсене на мобилност на САЩ, например, където годишно превозните средства изминават около 3 трилиона километра.

На теория, до 2050 г. автономните превозни средства биха могли да задоволят всички транспортни нужди в света с по-малко от една катастрофа годишно. Прогнозата на IDTechEx е, че в много страни шофирането на хора по обществени пътища ще бъде забранено, за да се избегнат инциденти и смущения в автономните превозни средства, които всички комуникират помежду си.

Основният проблем, който компанията за изследвания посочва, обаче не е непрекъснатото развитие и усъвършенстване на автономните технологии, а в регулациите в различните държави. Именно съответните органи могат да се превърнат в потенциални пречки за напредъка, а като пример се посочва Американската агенция за безопасност на движението (NHTSA), която отне най-високите оценки за сигурност на Tesla Model 3 и Model Y, след като автономните системи на двата електромобила станаха причина за редица инциденти в САЩ.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    По скоро до 2050 ще се придвижваме по съвсем друг начин.
  • #5
    афс ( преди 2 години )
    На хората ще забранят, но на българите НЕ!
  • #4
    sameman ( преди 2 години )
    И като завали примерно един хубав сняг, какво става с автономното движение
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко неща съм прочел как щели да станат до 10-20 години напред, годините си минаха и нищо от тези неща не се случиха. През 70-те години когато САЩ стъпват на Луната, учените са прогнозирали как след 10-20г. човек ще е стъпил на Марс а полетите на хора до Луната ще са рутинни, ще има бази там, но все още не е стъпил човек на Марс и дори стъпването на човек на Луната е все толкова сложно уравнение, както е било и тогава и освен американец, друг не е стъпвал на Луната все още.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Жал ми е за бакшишите. Плача :(
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    С кое точно се справят комп.-овете на 100% сега (в управлението на самолети ли, в работата на фирмите ли, в личното ежедневие на хората ли), че да си мислим, че ще се справят и с автомобилния трафик, пък макар и '50-та година?
fallback
Последни