fallback

Кои автомобили поскъпнаха най-много за 20 години

Скокът на цените се обяснява с новите технологии и с все-голямото търсене на високите нива на оборудване

Моделите от сегмент С записват най-голямо увеличение на цените си за периода от 2002 до 2020 година, съобщава изследване на германското издание Automobilwoche. Той е с цели 63%, докато за същото време автомобилите от B-сегмент са поскъпнали с 59%.

Скокът на цените се обяснява с включването на голям брой нови технологии и оборудване за осигуряване на безопасността в съвременните превозни средства, както и с електрификацията им, а също така и с факта, че потребителите избират все по-често високите нива на оборудване.

Данните на агенция JATO Dynamics показва, че средната цена на хечбек от сегмент С - например, Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Toyota Corolla и Volkswagen Golf през 2002 година е била 18 4000 евро, а през 2020 година е близо 30 000 евро. Това е с 63% повече.

Ако се изключат електрифицираните модели, то цените на автомобилите с двигател с вътрешно горене за този период са нараснали с 53%. Ръстът е доста сериозен, като в случая не се отлича инфлацията. Ако все пак и тя бъде включена в сметките, то става ясно, че 18 400 евро от 2002 година се равняват на 24 756 евро през 2020 година. Това показва, че увеличението на средните цени на компактен автомобили е 21%, като то се обяснява с редица фактори.

Основният са разходите по разработката на съвременните автомобили, които са скочили значително за две десетилетия. Производителите следват строги норми на вредни емисии, като създават все по-чисти двигатели, добавяйки електрифицирани системи. Сериозни средства отиват за софтуер и други компоненти, които са нужни за информационно-развлекателните системи и системите ADAS, включително голям брой датчици и камери.

Друг важен фактор е, че хората са склонни да купуват все по-скъпи варианти на даден модел в сравнение с предишния. Експертите от JATO Dynamics посочват, че масовото използване на лизинг прави високите нива на оборудване по-привлекателни за клиентите, тъй като допълнителните функции добавят малка сума към това, което купувачът плаща всеки месец.

Ако погледнем бестселъра в Европа - VW Golf, неговата средна цена се е увеличила с 22% в периода 2002-2010 година и с още 37% през периода 2010-2020 година. Това се дължи най-вече на различните хибридни варианти на модела, които се продават доста добре, а също така и на високопроизводителните версии като GTI, GTD, GTE, GTI Clubsport и R.

Що се касае до по-ниския клас - сегмент B, там цените се увеличават по аналогичен начин. Моделите като VW Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Toyota Yaris и Renault Clio са поскъпнали с 59%, след като средната им цена през 2002 година е била 13 000 евро, а през 2020 - 21 000 евро. При Polo стойността скача с 18% през периода 2002-2010 година и с 35% през периода 2010-2020 година.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #13
    До14 ( преди 3 години )
    Не , съжалявам те н е щастник !
  • #12
    До 12 ( преди 3 години )
    Хах мутреещ кло ш ар , ти ако имаше кинти за цяла туба бензин нямаше да караш разпадната пичка на газ. и по- леко със заканите да не хълцаш някъде.
  • #11
    Смееех ( преди 3 години )
    МАле кварталните селяни как са се озлобили сигурно са голф притежатели не ми се дирят адресите им да ходя да им заливам голфовете с по една туба бензин
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Точно 2018,19,20 Голф е с най-много продажби в европа като модел изобщо, а в класа си в пъти по-продаван от фр.кен е фи. Мачка,пичка, елхичка и чертичка не са адекватни коли, независимо от ниската си цена и 1,2 и 1,3 също не са адекватни двигатели, независимо колко цилиндра са.Много ясно, че в по-богатите държави се ФВ Г продава повече, а за бедните- фр. кен з е ф. Голф предлага за всекиго по нещо на съответната цена- има 1.0 има и 2.0Т с 310 к.с
  • #9
    Eee ( преди 3 години )
    Германските коли последните 15 г разчитат само на стари лаври, и най вече на местния пазар и още 1-2 държави около тях за продажбите на най голямата каруца с ниска надеждност Голф. Трябва да си яко облъчен да дадеш 40хил. лв за това трицилиндрово недоразумение с 1.0 двигател, след като има за тези пари адекватни коли с 4 цилиндрови мотори от поне 120-140 К. с
  • #8
    хаххх ( преди 3 години )
    Има си статистика на продажбите през годините за тая работа и там е ясно кой какво продава, колкото и да не ви отърва на клошовете. Защо ли голф не сменя името и държи на харатерния си дизайн, а всички други смениха по нам си колко имена и какви ли не опити правят за да постигнат успеха на голф, ама повечето все са пред фалит. Имаше години когато само фв голф се продаваше в европа повече от съответните модели на опел, рено и пежо взети заедно. На втора ръка също е по скъп и търсен от фр.б ок луц
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    5-ти, "Голфов клас " се нарича само в България! Иначе класа е създаден от Хонда Сивик- първото поколение ,което пускат на пазара в САЩ! Корола се продава много повече от Голф в световен мащаб! Ако махнем продажбите на Голф в Германия, (където са доста "облъчени", но и там почна да им идва акъла), въобще не е в челните места по продажби дори в Европа!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Наричат го голф клас само в германия и в немският вилает българия щото някога си някой си казал винаги с Германия никога срещу Русия.В Америка никой не е чувал за голф/джета клас Във Франция ви карат Мегани и 307/8 в Англия Воксъли в Италия Фиати Фордове В Австралия Япония Китай и тн също никой не е чувял за него.Но тъй като Ауто ДЕБИЛд налагат немски коли а в бг е пълно с германофили поради историко културни причини се наложи това схващане
  • #5
    до 4 ( преди 3 години )
    Голфът винаги е бил мечта за всеки автопроизводител да го продава в каталога и всички се стремят да напипат точната формула, без да блести в нищо, да предоставя най-добрия баланс от качества.Това, че е бил най-тесен в някакъв известен само на теб момент е някаква глупост неземна дето си я изсмука от пръстите. Като си изкараш главата от.....ще видиш, че статията касае всички автомобили от този клас, а не само голфа. А класа за по-лесно и разбираемо често го наричат голфов клас.
  • #4
    До 3 ( преди 3 години )
    Голфът беше една от най-тесните коли в класа си. Имаше момент, в който Фокус беше широк колкото Пасат. ФВ обаче винаги са знаели как да привличат баламурници.
fallback
Последни