fallback

За какво помага компютърната диагностика

Това не е универсално решение за проблемите на автомобили

Много водачи продължават да вярват във вълшебната сила на компютърната диагностика. Те са убедени, че е достатъчно да свържеш уреда да четене на грешки с автомобила и веднага всички проблеми ще излязат наяве.

За съжаление, електронната диагностика не всемогъща. Всъщност, тя представлява два вида проверка на превозното средство.

- Тестване с електронен уред на тези системи на автомобила, които имат връзка с бордовата електроника. Този прибор фиксира параметрите на електронните модули на машината и ги показва в една или друга форма на човека, който го управлява (или на собственика).

- Проверка на агрегатите и системите на автомобили на стендове, разполагащи с електронни компоненти.

На практика се има предвид първия случай, когато когато компютърът е свързан с специален изход за диагностика. Именно електронните системи на автомобила най-често създават ядове на собствениците, които на свой ред възлагат огромни надежди на компютърната диагностика.

Тези собственици обаче ще останат разочаровани, когато разберат, че компютърът не може да обясни всички повреди. Повечето диагностични скенери и техният софтуер не дават категорично решение на проблеми като прекъсване в двигателя, например.

Приборът може да открие проблема, но не и да каже, как той трябва да бъде отстранен. Прости пример - диагностиката открива прекъсване в запалването на трети цилиндъра. Причините обаче може да бъдат много - свещ, кабел, бобина, модул за управление. И кой детайл е увреден трябва да открие механикът, като се опира своя опит, на проведени след това тестове или на принципа на изключване, при който един по един се проверяват всички тези компоненти. От същия този механик зависи и решаването на по-сложни проблеми - липса на мощност, повишен разход на гориво и др.

Освен това, компютърната диагностика не може да провери бордовите системи, в които няма електроника. Например, по-евтините, както и по-старите автомобили не разполагат с електронно окачване и за решаването на проблемите при тях има нужда не от компютър, а от опитен майстор.

Дори обаче автомобилът за е на 5-10 години и да е достатъчно компютъризиран, собственикът пак не може да разчита на 100-процентова сигурност при някои случаи на компютърна диагностика. Ето кои са те:

- Проверка на износването на двигателя. Ако агрегатът не е убит напълно, този проблем ще бъде забелязан по косвени признаци - състав на отработените газове, естество на изгарянето на отработените газове и др. И не е изключено хитър продавач да успее да скрие някои от симптомите на износен мотор.

- Нарушената геометрия на каросерията след катастрофа също няма как да бъде установена с използването на скенер. За тази цел има нужда от съвсем различно оборудване, като стенд за проверка на ъгъла на колелата.

- Състояние на окачването. Дори работата на амортисьорите да се управлява от електронен блок, напълно възможно е диагностиката да не покаже всички проблеми по ходовата част. Всички основни елементи от окачването трябва да се проверят от опитен механик.

– Състояние на трансмисията. Тук има изключение, ако автомобилът е с автоматична скоростна кутия, тъй като тогава диагностиката ще открие нейните проблеми, които обикновено са свързани със смяна на предавките. Проверката на механичните детайли, особено при ръчна скоростна кутия, става само с внимателно преглеждане или по време на тест-драйв.

Във всички случаи, когато машината се диагностицира с помощта на електронни прибори, трябва да сте наясно, че само компютърът не може да свърши работата. Без грамотен и опитен механик дори най-умните машини са безполезни.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Помага и доста, особено за да засечете неправилната работа на куп сензори, дето не сте и предполагали че съществуват
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Е как за какво помага компютърната диагностика? Ми помага за това колите да се крадат за под минута.
  • #2
    Кон ( преди 3 години )
    Едно време като правех диагностика всеки идваше с надеждата че за 20лв ще оправи повреда за 2000лв. После ме плюеха защо видиш ли не съм им оправил блокиралата турбина или пък защо не е спряла да яде масло . Един даже искаше на някаква кола която беше толкова смазана че и до ден днешен не знам каква марка е да "оправя" въздушните възглавници. Даже ме заплаши да не би да я разваля нещо! Когато отидете на диагностика не очаквайте чудеса. Ако сте уакали колата не се сърдете на човека!
  • #1
    Kimi ( преди 3 години )
    Много *** статия преведена с гугл транслейт пълна с всякакъв вид грешки. Закривай.
fallback
Последни