fallback

Volkswagen се отказва от механичните скорости

Следващите Passat и Tiguan ще са само с автоматични предавки

Германският производител Volkswagen започва подготовка за пълен отказ от предлагането на механични скоростни кутии на своите модели, съобщава Auto Motor und Sport.

Планът на компанията за спиране на предлагането на модели с ръчни скорости на основните пазари - Европа, САЩ и Китай, ще започне през 2023 и ще завърши през 2030 година. Първите два модела, които няма да получат такива трансмисии, ще бъдат следващите поколение на Tiguan и Passat.

Към момента с механични предавки са 40% от автомобилите, произвеждани от Volkswagen. Съкращаването на гамата от модели с три педала ще позволи на компанията да икономиса средства от разработката на механични трансмисии, като в повечето случаи те ще бъдат заменени от преселективни "роботи" DSG. На някои пазара ще се предлагат и автоматици с хидротрансформатор.

Анализаторите от JATO твърдят, че към момента в Германия се предлагат 5838 спецификации на леки автомобили, като 1870 от тях (около 1/3) може да бъдат поръчани с ръчни предавки. Засега Volkswagen е сред най-верните привърженици на механичните скорости - 139 от общо 353 версии на коли на марката са с такива кутии.

Трябва да се уточни, че в случая става дума само за леки автомобили. Лекотоварните модели, минивановете и микробусите на Volkswagen ще запазят механичните скорости и след 2030 година.

Отказът от ръчни скорости вече вече е нещо често срещано в световната автомобилна индустрия. През 2020 година от тези кутии се отказа Mercedes-Benz, а догодина примерът му ще последва Aston Martin. Италианските компании Ferrari и Lamborghini не предлагат варианти с два педала вече близо десетилетие.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #23
    Така е ( преди 2 години )
    Това е, те всички се отказват от ръчните скоростни кутии! Причините са много: еко нормите-така по-лесно се постига по-нисък разход и по-ниски емисии(ЕКУ контрол и на скоростите, не само на двигателя), а и това се търси все повече,хората обичат удобството на автомата,няма какво да се лъжем.Има и един чисто печалбарски мотив-автомата трудно се ремонтира в гаража,иска си фирмен сервиз,там цакат пачки!
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    500-600лева смяна на масло сгънеш ли кутията цената започва от 4000лв+ ремонта . Главно колите в България са 10.. 15 ..год.И са долу горе по 10хиляди не е много рентабилно
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти, бате, не знам какво си милсех 1, ама по-неграмотно драскане от твоето не съм виждал. "Виските" ти писаници са пълен булшит. Кълна ти се...
  • #20
    sal ( преди 2 години )
    Милсех 1е съм претръпнал от неграмотно драскане бо БГ онлайне медиите ама, не се сдържах. Автора постоянно използва механияна и ръчна скоротна кутия като че ли са сининими - не са, виски скоростни са механични, но само чатс от тях са ръчни.Също така се говори как Немците спират коилите с 3 пeдала, а Италианците са спрели и с 2 пeдала вече... Предполагам последното става дума за газ и съединител, ама като се ползва терминолигия в една статия - придържайте се към едно и също...
  • #19
    Toyoshi ( преди 2 години )
    Така е ръчната е удоволствие да караш на 300+ коня на писта. Иначе я вземи корсичката и дърпай 20км задръстване с 5кмч да видиме какъв кеф е. Света се развива пичове. Ако не искате нещо модерно е москвича на деда ви у хамбара. Той е за истински мъже. Какво? Паркинг сензори, камери, автоматици, синхронизтор за 1ва скорост!? Ааа какви са тия екстри за.... Колата за истински мъже - москвичо на деда ви! За 15лв цената предница сменяваш!
  • #18
    Chicho_Ficho ( преди 2 години )
    До 20, чичи, това, че ти не можеш да караш ръчка си е някакъв личен дерт, защо храниш тия дето могат?
  • #17
    Ohoboho ( преди 2 години )
    ръчните скорости са за неандердалци - много правилно решение, градската кола - само хавтоматик!!! писнало ми е от шебеци, които с цел да не натисне спирачка, да не си убие скоростта, и най- вече недай си боже да не превключи на по-ниска предавка и ще те отнесе на пешеходна пътека....
  • #16
    Никола Панайотов ( преди 2 години )
    Ще направят грешка много хора искат да сменят скоростите по своя преценка а е и въпрос на удоволствие при шофиране ,автоматиците дават много дефекти,КПД то им е лошо и от там по голям разход ,при буксуване са неефективни и автомобила не може да се пали с дърпане, и някой от тях не позволяват двигателя да се ползва като спирачка .
  • #15
    Chcicho_Ficho ( преди 2 години )
    До 12, май нещо не си дочел докрай аз вече имам и кола с автомат и пак изпитвам ОГРОМНО удоволствие да шофирам ръчката.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    С помпа-дюза ВАГ се опитаха да направят нещо ново , рискуваха, не се получи това е! Кое ти е смешно? Че Тойота направи един хибрид като видя опита на Ауди с модела Audi 100 Avant Duo, а по-късно Audi A4 Duo III Hybrid който заради високата си цена се продаде в 100 бройки и Ауди се отказаха а те направиха бюджетен хибрид, който обаче се оказа направен с крадени патенти на инжинери, които я спукаха от дела и Тойота трябваше да им плаща здраво. Смешно ли е още? А ел.коли кога? Не чувам смях.
fallback
Последни