През годините редица западно-европейски компании правят опити да преработят автомобили от бившия СССР. В повечето случаи това се ограничава със замяна на двигателя - вместо остарелите бензинови мотори на съветските автомобили се поставят дизелови агрегати.
Този подход засяга почти всички популярни модели - от малката Ока до голямата Волга. Той обаче се оказва неуспешен - автомобилите нито са кардинално подобрени, нито интересът към тях се повишава. Освен това, след поставянето на нов двигател цената на модела скача значително, а това е нещо, което никой не иска.
Руските модели със западни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Москвич и Renault
Заводът в Москва обаче затъва в дългове, като не му помага и друг нов модел - "Калита", който също получава мотор на френската фирма. Неговият обем също е 2,0 литра, като мощността му вече е 145 к.с. Оказва се, че за да се продава на печалба, този модел трябва да поскъпне близо 2 пъти. В крайна сметка предприятието фалира, а марката "Москвич" отива в историята.
Заводът в Москва обаче затъва в дългове, като не му помага и друг нов модел - "Калита", който също получава мотор на френската фирма. Неговият обем също е 2,0 литра, като мощността му вече е 145 к.с. Оказва се, че за да се продава на печалба, този модел трябва да поскъпне близо 2 пъти. В крайна сметка предприятието фалира, а марката "Москвич" отива в историята.