В България все още мнозинството хора си купуват автомобил с мисълта как ще му се порадват, а не как ще го продадат след време. Но постепенно и тук се прокрадва практичното мислене на западните пазари, където остатъчната стойност на автомобила и лекотата, с която можете да се отървете от него, са ключов фактор за купувачите.
И отвъд океана, както и в Европа, цената на употребяваните автомобили е пораснала забележимо спрямо миналата година
За съжаление няма единен отговор на въпроса кои модели "държат цена", и за кои няма да се налага да чакате с месеци кандидат-купувач. Това зависи много от конкретния пазар, а поради твърде хаотичния характер на българската търговия "втора ръка" и фиктивните изповядвани цени няма как да стъпим на солидни данни.
Можем обаче да погледнем какво става на други пазари - и най-вече на най-развития автомобилен пазар на планетата, американския. Изданието iSeeCars ежегодно прави подобно проучване, опирайки се на над един милион обяви за употребявани автомобили и тяхното развитие. Тазгодишното му издание обаче произведе някои твърде неочаквани, меко казано, резултати. И подчерта една тенденция, която се усеща и в Европа, и дори в България - за осезаемо поскъпване на употребяваните автомобили. Причините са в затрудненото производство на нови заради кризата с чиповете, но също и заради твърде порасналите им цени напоследък, които пренасочват все повече хора към вторичния пазар.
Най-лесните за препродаване автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Повечето ни читатели вероятно ще се озадачат, защото познават Clarity като първия модел на Honda с водородни горивни клетки. Но тук става дума за една по-късна версия с конвенционална хибридна система, която се продава за средно 23 519 долра като употребявана.