fallback

Лесно ли се лъжат системите за безопасност?

Производители трябва спешно да помислят за промени в тези технологии (ВИДЕО)

През последните няколко години Tesla и нейната система Autopilot се превърнаха в център на внимание, като това се дължи на редица катастрофи, някои от които с фатален край. Оказва се, че функцията за автопилот може лесно да бъде подведена и да си мисли, че има някой зад волана.

Това обаче важи не само за Tesla, но за подобни системи на други автомобилни производители, сочат резултати от любопитен тест, направен от изданието Car and Driver.В него на затворен участък от магистралата бяха пресъздадени 4 сценария за измама на системата за автопилот на 17 модела автомобили от водещи марки.

При първия от четирите теста трябваше да се разбере как функциите за подпомагане на водача на автомобилите - адаптивният круиз-контрол, настроен на 60 мили в час (97 км/ч), и системата за поддържане на лентата на движение, ще реагират, ако предпазните колани бъдат откопчани. При този тест Subaru изключи веднага всички помощни системи, докато колите на Tesla и Cadillac анулираха системите и спряха.

Вторият сценарий на същото изпитание има за цел да провери колко време ще отнеме изпращането на предупреждение и изключването на системата след повдигане на ръцете на водача от волана. Най-бързо реагираха моделите на Cadillac, Ford, Volvo, Toyota и Lexus, които изключиха системите си в рамките на 21 секунди, докато Hyundai направи това след 91 секунди, изминавайки 2,4 км.

Третият тест е подобен на предишния, като този път системата трябваше да бъде измамена с поставяне на глезена на водача на волана. Така тя ще си помисли, че все още има ръце на кормилото. При повечето автомобили тя работи, но не и при тези от марките BMW и Mercedes, където системата разпознава допира.

В последния случай беше проверено, дали автомобилът ще позволи шофиране без водач, ако той се премести на пътническата седалка по време на движение. Всички модели го допускат, но повечето от тях се нуждаят от тежест, поставена върху седалката.

Крайният резултат е, че всички системи за подпомагане на водача могат да бъдат подведени, само ако водачът го направи умишлено. А това означава, че той съзнателно ще заобиколи мерките за безопасност, поставени от автомобилните производители.

Снимка и видео: Car and Driver

fallback
fallback
Последни