fallback

Екстремисти се готвят да провалят автосалона в Мюнхен

Еколози и велосипедисти се заканиха да блокират работата на изложението IAA

Заради пандемията от COVID-19 предстоящото изложение IAA в Мюнхен ще се проведе на чист въздух, като идеята е то да покаже не толкова нови модели, а технологии за автомобилна мобилност. Въпреки това, много различни организации искат да блокират и дори да провалят събитието, съобщават медиите в Германия.

През 2019 година изложението IAA бе запомнено с протести на различни екологични клубове, както и с действията на леви екстремистки клубове като „Sand in the Gears“, които нарушиха реда с опитите си да блокират панаира. В навечерието на събитието имаше дори палежи на автокъщи, които бяха приписани на противниците на IAA. Заради хаоса изложението напусна Франкфурт и се премести в Мюнхен.

Промяната обаче явно няма да спре протестиращите и те се готвят за нови демонстрации и блокади. Гражданското движение „Compact” смята да използва изложението за политическа сцена, като обяви свикването на протест на 11 септември, когато в Мюнхен трябва да пристигнат журналисти от цял свят, отразяващи автосалона.

„Слагаме край на все по-големите автомобили и фалшивите обещания за електрическа мобилност! Ние се борим за нашето основно право на защита на климата! В Мюнхен ще сложим край на ерата на автомобилите с гражданско неподчинение и призоваваме за протест срещу големите корпорации и производители“, обявиха от движението.

За същото призовават и екологичната BUND, както и асоциацията на велосипедистите ADFC. Те също организират голяма демонстрация на 11 септември, като са готови да блокират работата на изложението в Мюнхен.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Или пак някой им е виновен, че с 30 км/ч се движат на половин метър зад бронята ми и ако се наложи да спра рязко заради нещо, ще влезнат при мен, през задното стъкло.Сигурно пак някой друг е виновен, че като маневрираш (примерно излизаш от гараж) и е очевидно, че нямаш видимост, пак се навират зад теб.И пак някой им е виновен, когато в малките улички на европейските градове си зарежат колелото така, че заема едно цяло паркомясто.Обиколил съм и Париж и Лондон и Берлин и Амстердам. Наясно съ ...
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Мда, сигурно някой е виновен велосипедистите, че редовно карат по средата на улицата и задържат автомобили зад себе си, при положение, че спокойно могат да го правят вдясно и да пропуснат всеки който иска да мине.Сигурно пак някой друг им е виновен, че минават на червен светофар (мин. седмица щях да кача един на капака така, с 50 км/ч).Сигурно пак някой друг им е виновен, че вечер се движат без светлини, без светлоотразителни жилетки.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    В Амстердам къде велосипеда е излючително важно превозно средство с много добре регулирани алеи и цялата нужна инфраструктура,,, в пик час (4-5 часа) на по-главна улица в центъра на светлофар се събират 5-6 коли!!! Никакви задърстванияВ повечето градове в Европа велокултурста е на високо ниво и е ползвана масово. Ходете да видите.Това че България само териториално се намира в европейския континент, но със сериозно задърстена пост османска култура, не прави населението и европейско
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Боже господи какво невежество владее Българския мозак, дано намалеят такива празни глави че иначе останаха само надути мутряги, голи глави, и премиум чалга култура
  • #11
    До 11 ( преди 3 години )
    От две години са велоалеите, трафика не е спаднал.90% от жителите на Франкфурт има поне един велосипед.Градския транспорт е измислен... няма точка на града която да не е достъпна с градски транспорт.След като е в автомобил гражданина Франкфурт, значи работата кото върши в момента не може да се свърши с велосипед.В момента има цяла организация адвокати които съдят общината за тези велоалеи, именно заради похарчените пари от данъци и за всяването на хаос по време на час пик.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    До 10 - Няма ли задръстванията във Франкфурт да накарат все повече хора да карат велосипеди на велоалеята? Звучи ми като правилно решение. И аз бих карал велосипед, вместо кола ако ми осигурят такива широки велоалеи.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Във Франкфурт, където живея, в целия град направиха велоалеи по всички булеварди.Обаче не ги направиха как да е, а затвориха по една автомобилна лента на големите булеварди.И сега се образуват зверски задръствания, заради една шепа *** на две гуми, дето ореваха света ! Разбира се, въпросните велоалеи са направени с парите от данъците за автомобили.Вместо да правят движението "по-еко" ефекта е точно обратен,заради задръстванията.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    И като искат постоянно да им се правят велоалеи и всякакви глупости, тия пари да се приспадат от данъците за велосипед.Аз, като гражданин който не използва велосипед, НЕ ЖЕЛАЯ, моите пари които плащам за данък на автомобила ми, да се използват за изграждането на велоалеи, които освен да пречат на движението, друга функция нямат !
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Като дойда на власт ще направя задължителни: Регистрация на велосипедите.Плащане на данъци за притежание/ползване на велосипед.Застраховка за велосипед.Курсове за познаване правилата за движение по пътищата.Камери на всеки ъгъл на градовете за следене за спазване правилата за велосипедисти.Не някви недоносчета да правят квото си искат, да минават на червено и т.н.Полиция следяща спазването на правилата от велосипедистите.Задължително защитно облекло, както мотористите.
  • #6
    Дизелгнус ( преди 3 години )
    Мноо ясно! Кои иска да върви по улиците и да му блъскат в лицето залп след залп черни турлуци дизеловите громолници?!
fallback
Последни