Светът на моторните спортове е атрактивен, зрелищен и запленява сърцето на милиони фенове по целия свят. Независимо дали става въпрос за Формула 1, пистови състезания, рали, оф-роуд и още десетки видове надпревари, адреналинът и страстта са винаги налице. И това ще остане и занапред, въпреки трансформацията на автомобилния сектор.
Може би сред водещите думи в моторните спортове изпъкват "амбиция" и "иновация". Именно амбициозността на отборите и екипите да се представят най-добре, води до многобройни иновации в спортните машини, голяма част от които се прехвърлят и в серийното автомобилостроене. И с чиста съвест може да кажем, че състезанията са един от основните двигатели на автомобилния прогрес.
Има, обаче, някои случаи, в които амбицията и изобретателността водят до доста странни решения и проекти. Именно за няколко такива ще ви разкажем в настоящата галерия. Ще ви представим 9 автомобила, които стоят не на място на състезателните трасета, но все пак са минали от там и са оставили следа, малко или много най-вече с чудатостта си. Вижте ги:
9 от най-необичайните състезателни автомобили (ГАЛЕРИЯ)
Да, Ferrari буквално стартира живота си като производител на състезателни коли. Но машина с рали-спецификации все пак е далеч от експертизата на италианците във Формула 1 и пистовите надпревари. Но по време на знаменитата група Б с нейните чудовища, някой решил да превърне суперколата в рали-боец.
Общо 4 такива машини са създадени според тогавашните регулации, като всичките били с V8 мотор. Три от колите били с мощност от 325 конски сили, а една с 390. Купетата били олекотени, а в конструкцията било използвано доволно количество титан.
И макар това да не е сред най-необичайните състезателни коли на всички времена, все пак е повече от странно да видиш Ferrari със средноразположен двигател насред прахоляка на рали-отсечките.