fallback

Как да стартирате автомобила, без да убивате двигателя?

Дори в топлото време задвижващият агрегат е доста уязвим

Малко хора знаят, че дори такава лесна процедура като стартирането на двигателя може да завърши със сериозни проблеми. Дори напълно изправно превозно средство с току-що сменени масло и свещи не е имунизирано срещу проблеми. Това е особено очевидно през студения сезон, но и през лятото човек трябва да бъде изключително внимателен.

На първо място трябва внимателно да се провери акумулаторъг. Ако той е стар, дори през летния сезон ще губи заряда си доста бързо и невинаги ще бъде готов да захрани големия брой електрически и електронни системи. В резултат на това веднага след стартиране на двигателя могат да възникнат различни грешки, които да повлияят на работата на електрониката.

Затова е добре батерията да бъде „възбудена“ непосредствено преди стартиране на двигателя. За да се направи това, може да бъдат включени дългите светлини за няколко секунди. Тези примигвания ще стартират химическите процеси в акумулатора, което ще му позволи да се подготви по-бързо за работа.

След това завъртете ключа в ключалката на запалването (натиснете бутона за стартиране на двигателя, без да натискате педала за газ) и го оставете в това положение. Това ще предотврати стартирането на двигателя, а лампите на арматурното табло ще светнат. Това действие е необходимо, за да може горивната помпа да изпомпва бензин, а електрониката правилно диагностицира всички системи на автомобила. Подобно действие е от голяма полза, ако превозното средство дълго време е стояло на едно място.

След като двигателят започне да работи, не се препоръчва веднага да се даде газ и се потегли. Моторът трябва да загрее, същото важи и за скоростна кутия, особено ако тя е автоматична. Не забравяйте, че през нощта цялото моторно масло се връща обратно в картера и отнема време на маслената помпа да го изпомпи обратно в системата.

Недостатъчното омасляване постепенно води до надраскване на стените на цилиндрите, което в един момент се оказва фатално за двигателя. За да не стига до това, трябва само да изчакате две-три минути, докато маслената помпа прекара около четири литра масло, а филтърът задържи натрупаните утайки. След което смело може да тръгнете на път.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    За това са оборотите, като паднат след палене след 15-20 сек. и тръгваш.
  • #4
    Banan ( преди 3 години )
    Вече дори не чета статията, а директно се смъквам на коментарите. До колкото за палене и тръгване веднага смятам че и новата кола няма да се зарадва. Смятам обаче , че 30тина секунди са достатъчни на маслото да се позадвижи и да понамаца чарколяците стига навънка да не е -20.
  • #3
    ИБН ЕБН АЛ КАМИЛ ( преди 3 години )
    Поредните глупости..ХАХАХА.... Запалваш и докато сложиш колана и включиш задна или първа и потегляш... Караш нова кола 6-7 години и е махаш..... Като е на 20 години, и 1 час да е чакаш, файда няма...ХАХАХА.... Бензинови помпи, маслени помпи, системи - мистеми, дълги - къси...... Тя не ще ли да запали 2-3 дена преди това, направо взимай мерки..... То в този живот, ако не може да си позволиш 1 път нова кола, нова къща и нова жена...., за какво живееш.... За да гласуваш за *** през месец ли?
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Претоплена недомислица! Абсурдни съвети в съвремието! Има ли смисъл да обяснявам защо? Едва ли, освен за автора.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Реално като се отключва колата светват мигачите или който каквото си е вързал на алармата и спред колата и настройките и фаровете. Иначе, колата загрява най-добре в двийение. Лично я паля и като поработи 20-30с или минута тръгвам. Зимата ако е навън според темепратурата може би малко повече, като в началото наитина без резки натоварване. А и то се усеща, кога е "готова"..
fallback
Последни