Френската група отчете 1.42 милиона продажби за полугодието, най-голям e ръстът при Lada
Френската група Renault започва да излиза от дупката, в която се озова в последната година и половина, ако се съди по данните за продажбите през първото полугодие. В петък компанията обяви 18.7% ръст в доставките в сравнение със същия период на 2020 година и макар все още да е под резултатите си от 2019, тенденцията изглежда положителна.
Стратегията на Лука де Мео бе да намали разходите и броя на предлаганите модели, като наблегне на най-доходните. На 30 юли ще разберем доколко е успешна тя за момента
За шестте месеца групата е продала 1 422 600 автомобила. От тях 901 500 се падат на марката Renault, която отчита 18.5% ръст на годишна база. Продажбите на Dacia са 262 814 бройки, или с 24.5% повече от същия период на 2020. При Lada продажбите са 200 219 автомобила, или ръст от цели 51%.
През 2019 Renault бе втората най-продавана марка автомобил в Европа след Volkswagen. Кризата в алианса с Nissan, започнала със скандалното отстраняване на шефа Карлос Гон, обаче тласна продажбите надолу. През 2020, засегната едновременно от Covid и от драстично влошените финанси на Nissan, френската група обяви най-лошия финансов резултат в историята си - загуба от над 8 милиарда евро. Новият главен изпълнителен директор Лука де Мео обяви програма за съкращаване на разходите, за намаляване на броя на предлаганите модели и версии, и за акцент върху онези от тях, които носят най-добри печалби.
Новата Lada Niva Travel. Руският бранд има най-голям ръст в групата за първото полугодие на 2021
Още не е ясно доколко последната част от плана дава резултат, защото Renault ще обяви финансовите си показатели за полугодието на 30 юли. Но шефът по продажбите Фабрис Камболив намекна, че нещата вървят добре и че модели като хибридната версия на Clio се радват на добро търсене, което позволява на компанията да търси по-високите ценови сегменти.
Още по темата:
-
То ще е по-бързо и с поне 65 коня отгоре - само че, разбира се, няма да има никакво турбо
-
Французите привлякоха нови партньори за бъдещата електрификация
-
От 8 млрд. евро на червено до 15 милиарда чиста печалба: резултатите от 2020 варират драстично