Желанието да отличиш автомобила си от милионите други, произведени от същия завод, е съвсем нормална и разбираема човешка черта. Тя е родила тунинга - могъща индустрия, завъртаща милиарди долари всяка година. Но за хората отсам Желязната завеса в продължение на десетилетия "тунинг" беше равнозначно на "самоделка". Руското издание ZR припомня някои много характерни вълни от автомобилната мода от онова време - понякога наивни и смешни, понякога - родени от суровата необходимост.
10 писъка на автомобилната мода при социализма (ГАЛЕРИЯ):
Комбита, кабриолети, всъдеходи
Социалистическите автомобилни компании - особено съветските - никак не бяха склонни да предлагат голямо разнообразие от каросерии. Но много хора вземаха нещата в свои ръце и си произвеждаха нужното сами. Това невинаги беше особено естетично, но пък функцията понякога е по-важна от формата. На снимката е Москвич-400 с изцяло подменено окачване и добавен багажник. Любопитното е, че рядко тези доработки са се нуждаели от типово одобрение от еквивалента на "Технотест", както е в наши дни. Достатъчно е било да преминават годишния технически преглед.
Социалистическите автомобилни компании - особено съветските - никак не бяха склонни да предлагат голямо разнообразие от каросерии. Но много хора вземаха нещата в свои ръце и си произвеждаха нужното сами. Това невинаги беше особено естетично, но пък функцията понякога е по-важна от формата. На снимката е Москвич-400 с изцяло подменено окачване и добавен багажник. Любопитното е, че рядко тези доработки са се нуждаели от типово одобрение от еквивалента на "Технотест", както е в наши дни. Достатъчно е било да преминават годишния технически преглед.


7