Желанието да отличиш автомобила си от милионите други, произведени от същия завод, е съвсем нормална и разбираема човешка черта. Тя е родила тунинга - могъща индустрия, завъртаща милиарди долари всяка година. Но за хората отсам Желязната завеса в продължение на десетилетия "тунинг" беше равнозначно на "самоделка". Руското издание ZR припомня някои много характерни вълни от автомобилната мода от онова време - понякога наивни и смешни, понякога - родени от суровата необходимост.
10 писъка на автомобилната мода при социализма (ГАЛЕРИЯ):
Важното е да се движи
В Съветския съюз след Втората световна война попадат и немалко западни автомобили - или предоставени от съюзниците, или завоювани като трофеи. Днес тези коли са колекционерски класики, и затова доработките, на които са били подлагани, предизвикват ужас. Но всъщност хората, които са ги правили, просто е трябвало да измислят начин да продължат да се движат с колите си - горе-долу както кубинските шофьори поддържат с всякакви средства старите си кадилаци и понтиаци от 50-те години.
На снимката е класическо BMW 327, облагородено обаче с фарове от ВАЗ-2106 и мигачи от Москвич-412.
В Съветския съюз след Втората световна война попадат и немалко западни автомобили - или предоставени от съюзниците, или завоювани като трофеи. Днес тези коли са колекционерски класики, и затова доработките, на които са били подлагани, предизвикват ужас. Но всъщност хората, които са ги правили, просто е трябвало да измислят начин да продължат да се движат с колите си - горе-долу както кубинските шофьори поддържат с всякакви средства старите си кадилаци и понтиаци от 50-те години.
На снимката е класическо BMW 327, облагородено обаче с фарове от ВАЗ-2106 и мигачи от Москвич-412.


0