Агенцията за подпомагане на потребителите J.D. Power публикува резултатите от проучване на лоялността към автомобилните марки, като установи, че наложените от пандемията ограничения кара клиентите да се насочват именно към познатите им производители. Самото проучване е за 2020 година, като се оказва, че купувачите на нови автомобили са по-лоялни към отделните марки в сравнение с 2019 година.
Предполага се, че именно пандемията от коронавирус е причина за това, тъй като при проблеми с търсене на нов автомобил хората предпочитат да се обръщат към дилър, който вече познават.
Изследването показва, че Acura и Mazda са двете марки на американския пазар, при които лоялността на клиентите се увеличава най-много – със 7,1 и 5,9% съответно. Брандът с най-лоялни клиенти си остава Subaru, където 61,8% от клиентите се завръщат в дилърството при избор на нов автомобил.
При премиум-брандовете начело е Lexus с 51,6%, следван от Porsche с 50,2% и Mercedes-Benz с 47%.
Данните проследяват покупките на автомобили от юни 2019 до май 2020 година, като е напълно възможно скоро да се променят, тъй като заради недостига на чипове производството намалява и по всяка вероятност голяма част от дилърите ще останат без налични автомобили, което ще се окаже проблем дори за най-преданите клиенти на съответни марки.