fallback

50 000 клиенти заведоха дело срещу Mercedes в Германия

Съдебният иск е за манипулирани дизелови двигатели на няколко модела

След VW Group дойде ред и на концерна Daimler да попадне в полезрението на германското полезрение. Срещу производителя е заведен колективен съдебен иск от група клиенти, които искат обезщетение за манипулирани дизелови двигатели, съобщават от Асоциацията на потребителите VZBV.

Искът е подаден в регионалния съд в Щутгарт, като в него се твърди, че производителят на Mercedes умишлено е инсталирал устройства за фиксиране на вредните емисии СО2 на няколко свои модела, предлагани в Германия.

От Асоциацията обявиха, че оплакването е най-вече от Mercedes-Benz GLC и GLK, които са оборудвани с двигателя OM 651. Точният брой на клиентите, които са подкрепили съдебния иск не се посочва, но от VZBV твърдят, че той е „до 50 000“.

Това е вторият подобен случай в Германия, след като при първия същата Асоциация на потребителите през 2019 година заведе дело срещу Volkswagen Group с подобни обвинения. Тогава бе сключено дело за компенсация, като автомобилният производител плати обезщетение от 750 млн. евро на повече от 235 000 своите клиенти. Това е и най-голямото извънсъдебно споразумение в историята на Германия.

Daimler вече сключи едно споразумение за компенсация през август 2020 година с клиентите си в САЩ, като то е на стойност 2,2 млрд. долара. Концернът се сблъсква и с хиляда индивидуални съдебни искове и жалби от клиенти, които търсят обезщетение в германските съдилища. От централата на производителя обявиха, че са спечелили делата в около 95% от случаите и определиха действията, инициирани от VZBV като неоснователни" и допълниха, че ще продължат да се защитават от подобни нападки.

fallback
  • #14
    Реалист ( преди 3 години )
    Производството на един електромобил е доказано в пъти по замърсяващо от автомобил с ДВГ. Да не говорим за батериите и добива на литий. Да не изхвърля емисии докато се движи, но той вече е замърсил в пъти природата при производството. Отделно производството на ток също не е екологично. Не ги изхвъря колата, а ги изхвърля електроцентралата.
  • #13
    Реалист ( преди 3 години )
    Колите от 70те, 80те, 90те сравнени с новите автомобили са "мръсни, мръсни та мръсни". Пък оцеля човечеството. Според статистиката от глад в света умират 7 милиона годишно, но очевидно на никой не му пука за това. В същото време се дават стотици милиарди за разработки за нещо със съмнителен краен резултат.
  • #12
    Реалист ( преди 3 години )
    Основните проблеми са в пренаселеността на градовете и голямата концентрация на хора там. Политиките следва да бъдат насочени към по-равномерно разпределение на населението. Например София ако нарастне до 4 млн., то и Евро 16 да бъдат всички коли, пак ще сме изправени пред тези проблеми. Аналогична е и ситуацията в големите европейски столици.
  • #11
    Реалист ( преди 3 години )
    Аман от тия педалщини вече. Не карайте коли, защото замърсяват, не яжте месо, щото отглеждането на животни образува CO2 емисии пък и животните страдат като ги колят.... Бъдете вегани, карайте тротинетки и ходете на гей паради. Като почнете да карате само "еко" коли ще почнете по 200 години да живеете. Минете през кв.Филиповци и Христо Ботев и вижте от комините на нашите "братя" какво излиза, и не само там. Дори хипотетично всички коли да изчезнат, въздуха пак няма да е чист.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Още малки ще ни тровят с първобитните ДВГ. Чистото предвиждане е бъдещето.
  • #9
    Jm ( преди 3 години )
    Автомобилостроенето е последната индустрия в която Европа превъзхожда останалия свят. Европейска комисия прави всичко възможно и невъзможно да я затрие. Абсолютно безумни норми, кажете ми къде по света има такива изисквания и такива глоби, автомобилостроителите биват обявявани едва ли не за враг на човечеството. Дори да минем изцяло на електрически коли, тогава същите тези екоталибани ще ревнат за централите, които трябва да бъдат построени и за отработените батерии, които ще ни засипят.
  • #8
    Ичиргу боила ( преди 3 години )
    Много да плащат. Правят лъскави но слаби коли. Реално един екласа нов го продават за 70000 евро. Истинската му цена на производство от до в Германистан е около 7000 евро. Другото е маркетинг и реклама.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Немските инженери са мошеници.
  • #6
    до 3 ( преди 3 години )
    То, понеже в България сме едни честни и почтени, и начело с един чалгаджия!
  • #5
    шекерлъци ( преди 3 години )
    "..да попадне в полезрението на германското полезрение." И тъй като Пепи Шекера е превеждал, компютрите може да се окажат компоти.
fallback
Последни