ЕС ще наложи намаляване на вредните емисии до нула за всички нови автомобили през 2035 година, като за целта е изготвен документ, който предстои да бъде приет, съобщава Bloomberg.
Европейската комисия, която е регулаторният орган на блока, планира да наложи емисиите от нови леки и лекотоварни автомобили да спаднат с 65% от 2030 г. и със 100% от 2035 г. в сравнение с нивата от тази година. По-строгите стандарти за замърсяване ще бъдат допълнени от правила, които ще задължат националните правителства да укрепят инфраструктурата си, за да може тя да отговаря на новия правилник.
„Ремонтът“ на транспорта ще бъде част от поредица от мерки за въвеждане на по-строга климатична цел до 2030 г. за намаляване на парниковите газове с поне 55% спрямо нивата от 1990 г. Пакетът, който ще бъде представен на 14 юли, ще включва и предложение за увеличаване на дела на мощността, която блокът получава от възобновяеми енергийни източници - до 40% от сегашните 32% до края на това десетилетие.
Европа иска да ръководи глобалната борба срещу изменението на климата, за да се превърне в първия континент с нулеви нулеви емисии в света до 2050 г. За целта ще бъдат променени правилата за данъчно облагане на енергията, като идеята е така да се спре използването на изкопаеми горива. В същото време ще бъде въведена първата в света такса върху стоките с високи вредни емисии, внесени в региона.
За да се подпомогне масовото въвеждане на електрически превозни средства, се подготвя регламент за алтернативните горива. Той ще изисква от държавите-членки да гарантират, че точките за електрическо зареждане са инсталирани на всеки 60 км по основните магистрали. Станциите за зареждане с водород трябва да са на разположение на максимален интервал от 150 км.
Всички това означава, че автомобилните производители, особено тези, които се продават добре в Европа, да ускорят още повече усилията си за електрификация. Volkswagen, например,е сред тези, които се обявиха за пълна забрана на автомобилите с двигатели с вътрешно горене на континента от 2035 г. Европейското подразделение на Ford планира това да стане още по-рано – през 2030 г., а сега се очаква и други водещи компании да последват техния пример.