fallback

Още един масов модел с V8 двигател отива в историята

Новото Jeep Grand Cherokee остава без топ-версията Trackhawk

През 2018 година Jeep представи Grand Cherokee Trackhawk, който е един от най-мощните масово произвеждани автомобили на пазара. Под капака на всъдехода се намира 6,2-литров V8 със 707 к.с., осигуряващи ускорение от 0 до 96 км/ч (60 мили) за 3,5 секунди. Това обаче ще бъде последният подобен модел, тъй като следващото поколение на Grand Cherokee няма да получи версия с V8, съобщава Motor1, като се позовава на изданието MoparInsiders.

Първоначално в Jeep са имали намерение да разработят нов V8 мотор с механичен компресор, но концерна Stellantis, чиято собственост е американската марка, са отхвърлили подобна възможност, тъй като насочват всичките си усилия към електрификация. Затова следващото Grand Cherokee може да получи подобна модификация, но тя ще разчита на 3,0-литров редови турбомотор с 6 цилиндъра, който развива 525 к.с. Той ще получи и хибридна помощ, с чиято помощ въртящият момент ще бъде незабавно на разположение на двигателя.

Факт е, че разликата между 707 и 525 к.с. е доста сериозна, като тя вероятно може да бъде компенсирана от добавянето на електромотор и превръщането на всъдехода в пълноценен хибрид. Това ще позволи и значително намаляване на вредните емисии, които и сега са проблем за Trackhawk с V8 двигателя на някои от пазарите.

В Jeep вече работят и върху друга, по-малко мощна електрифицирана версия на новото Grand Cherokee. Тя ще получи добавка 4xe към името и ще използва същия електрифициран задвижващ агрегат като Jeep Wrangler 4xe. Това означава, че под капака на този SUV ще бъдат поставени 2,0-литров турбодвигател с 4 цилиндъра и два електромотора. Съвкупната мощност на хибридната система е 375 к.с. и 673 Нм.

Снимки: Jeep

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    За 6.2 хеми пак съм в схеми.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Двигателчето няма директно впръскване, технологийката е стара, но пък става на газ. Добре, че поне важните неща в автомобила са от европейски марки и колата става добра. Трансмисията до 2014г. беше от Мерцедес, сега вече ползват най-добрата, естествено на ZF, спирачките са от БРЕМБО. Така, че колата е добра, като изключим типичната за американците евтина пластмаса.
  • #4
    Обективно до #1 ( преди 3 години )
    По американския стандарт Гранд Чероки е масовката за средния американец. Т.е умерен лукс със сравнително висока надеждност. Точно това се търси там и не случайно Гранд Черокито е най успешното SUV съществувало някога. Това, че тука сме изкривени и смятаме, че всичко което идва отатък водата е супер хай енд е отделен въпрос. Техните луксозни SUVта са Есклаейд, Навигейтър, новия Лагoниър и тн.
  • #3
    Обективно ( преди 3 години )
    мисирките администриращи тоя сайт за "автомобилна" тематика пак подвеждат читателите си. Следващото поколение Чероки се ПРЕДЛАГА с V8. Но разбира се, мисирките свикнали само да правят копи/пейст превеждайки статии в гугъл транслейт без да вкарват интелектуален труд, няма как да го знаят. Изисква се малко повече...Ако беше написано "следващото поколение Trackhawk на Jeep Grand Cherokee няма да получи V8" е нещо съвсем друго. Но пак казвам превеждането на статии в гугъл транслейт не води до нищо.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Дори няма директно впръскване, американците още са в миналия век.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Филип от бричка направи ревю на неговото Чероки SRT, много го хвали ама като го гледах от всякъде лъха на евтиния. Хем неговото вътре дизайнери му го направиха и целия интериор е шит и направен, седалки, подлакътник всико. Но просто стои евтина кола. Американците не се научиха, че за топ завтомобили трябват качествени материали, стоповете едни обикновенни с крушка вътре, абе излагация.
fallback
Последни